قدس آنلاین- تبریز: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی از فعالیت ۶۰۰ فروشگاه اینترنتی در استان خبر داد.

 فعالیت ۶۰۰ فروشگاه اینترنتی در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، رضا مسعودی‌فر در جلسه کارگروه وضعی انتظامی با موضوع ساماندهی فعالیت کسب و کار اینترنتی بر لزوم تدوین تدابیر پیشگیرانه در جهت جلوگیری از وقوع جرایم در فروشگاه‌های اینترنتی تاکید کرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش فروشگاه‌های اینترنتی در وقوع جرائم در فضای مجازی گفت: خرید و فروش کالای قاچاق، موادمخدر، انواع فیلم مستهجن، فرار مالیاتی و نیز پولشویی در فضای مجازی اتفاق می‌افتد از این رو باید راهکارهایی برای پیشگیری از چنین جرایمی اندیشیده شود.

مسعودی‌فر با اعلام اینکه بیش از 600 فروشگاه اینترنتی در استان مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: هدف کارگروه، تدوین تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرائم در فروشگاه‌های اینترنتی حداقل در سطح استان است.

در ادامه پس از بحث و بررسی مقرر شد: ترتیبی اندیشیده شود تا فروشگاه‌های اینترنتی که فاقد نماد اعتماد الکترونیکی‌اند، تعطیل شوند.

کارگروهی متشکل از پلیس فتای استان، سپاه عاشورا، اداره کل اطلاعات استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شود تا دستورالعملی برای پیشگیری از جرائم در فروشگاه‌های اینترنتی تهیه کنند.

مرکز صدا و سیمای استان نسبت به فرهنگ‌سازی و تنویر افکار عمومی برای جلوگیری از کاهش جرایم در فضای اینترنتی با موضوع معضلات فروشگاه‌های اینترنتی اقدام کند.

شرکت مخابرات استان برای ارسال پیامک‌هایی برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از جرائم در فضای اینترنتی اقدام کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.