سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه اقدام عربستان در برگزاری همایشی برای بررسی راه‌های تجزیه عراق ادامه دخالت آن‌ها در امور داخلی عراق است گفت که قطعا مردم عراق با اتحاد و وحدت ملی با این توطئه‌ها مقابله خواهند کرد.

مردم عراق با اتحاد با توطئه‌های عربستان برای تجزیه کشورشان مقابله کنند

به گزارش قدس آنلاین،سید حسین نقوی حسینی در گفت‌و گو با ایسنا در واکنش به برگزاری همایشی در ریاض برای بررسی راه‌های تجزیه عراق و تشکیل اقلیم‌ها با حضور هم‌پیمان عراقی آل‌سعود که «گروه‌های سنی» و«مخالفان عراقی» خوانده می‌شوند، اظهار کرد: این اقدام سعودی ادامه دخالت در امور داخلی عراق است و قطعا مردم عراق اعم از شیعه و سنی و کردها که وحدت ملی را دنبال می‌کنند به هیچ عنوان با تجزیه کشورشان موافق نیستند.
وی با تاکید بر اینکه مردم عراق با اتحاد و وحدت ملی با این نوع دخالت‌ها مقابله خواهند کرد،  گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز با حمایت از وحدت سرزمینی عراق با هر نوع تفکر تجریه‌طلبی عراق  مقابله خواهد کرد و تاکید دارد که همواه عراق باید یکپارچه باشد .
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: در شرایطی که این روزها ناکامی‌های عربستان یکی پس از دیگری نصیب آل سعود شده است، تلاش می کند با ایجاد جنگ مذهبی و منطقه‌ای کردن این جنگ، ناکارآمدی و ناکامی‌هایش را در منطقه به نحوی توجیه و جبران کند، آن هم در شرایطی که زندگی مردم عراق اعم از شیعه و سنی طبق قانون و نظامات کشورشان در کنار یکدیگر و بدون مشکل در جریان است.
وی با تاکید بر ناکارآمدی سیاست خارجی عربستان گفت: عربستان با ایجاد گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده و حمایت از گروه‌های تروریستی دیگر همچون طالبان ، جنگ افروزی در منطقه را دنبال می‌کند ، موضوعی که جامعه بین‌المللی نیز به خوبی به آن واقف است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.