پیشنهاد سردبیر

قدس ‌آنلاین- بیرجند: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی از بهره مند شدن ۴۰۰ سالمند استان از طرح پیشگیری از معلولیت خبرداد.

۴۰۰ سالمند خراسان جنوبی از طرح پیشگیری از معلولیت بهره‌مند شدند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، علی عرب‌نژاددر شورای سالمندان خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح توانمندسازی سالمند به منظور بالا بردن کیفیت زندگی در دوران سالمندی با همکاری دبیرخانه شورای ملی سالمندان در شهرستان‌ها در حال اجرا است.

وی افزود:طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی با همکاری حوزه معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی کشور برای 400 سالمند استان در حال اجرا است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده و در دست اجرا توسط دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: اجرای برنامه آموزش شیوه زندگی سالم با اولویت تغذیه و پوکی استخوان در جمعیت سالمند، اجرای برنامه مراقبتهای ادغام یافته سالمندان در 10 شهرستان استان، به‌کارگیری 2 روانشناس برای مشاوره و مددکاری اجتماعی سالمندان در بیمارستان از اقدامات انجام شده است.

عرب‌نژاد تصریح کرد: طرح تکریم سالمندان در دستگاه‌های اجرایی استان، مناسب‌سازی فیزیکی، تسهیلات ویژه به سالمندان، گسترش برنامه‌های مبتنی بر جامعه و خانواده در استان‌ها و شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های اجرا شده دستگاه‌های عضو شورای ساماندهی سالمندان استان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تهیه کارت منزلت ویژه سالمندان توسط بهزیستی شهرستان و شهرداری شهرستان قاین، انجام مصاحبه خبری (صدا و سیما) با سرپرست بهزیستی استان و سایر دستگاه‌های متولی سالمندان به مناسبت هفته تکریم منزلت سالمند از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین ارائه خدمات توانپزشکی، خدمات مراکز روزانه سالمندان به تعداد 6 مرکز در شهرستان‌ها، خدمات در مراکز شبانه روزی سالمندان و اجرای طرح مراقبت در منزل ویژه سالمندان از اقدامات انجام شده دستگاه‌های عضو شورای ساماندهی سالمندان استان است.

عرب‌نژاد با اشاره به مشکلات اظهار داشت: نبود امکانات تفریحی و رفاهی برای سالمندان، مشارکت ناکافی برخی از سازمان‌ها در خصوص سالمندان، استاندارد نبودن برنامه در برون‌سازمان و عدم پوشش بیمه سالمندان و کمرنگ شدن احترام به سالمندان توسط فرزندان در جامعه از جمله مشکلات است.

وی افزود: همچنین نبود همکاری سایر سازمان‌ها با برنامه‌های ابلاغی، محقق نشدن مصوبات شورا، تخصیص نیافتن اعتبارات لازم برای توانمندی سالمندان، جدید بودن برنامه و نبود زیرساخت‌های لازم و نامشخص بودن جمعیت هدف و نبود بانک اطلاعاتی از دیگر مشکلات این بخش است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.