سه گانه‌های هسته‌ای آمریکا شامل سه ضلع موشک‌های هسته‌ای قاره‌پیما، زیردریایی‌ها و بمب‌افکن‌های استراتژیک است.

آمریکا به دنبال توسعه موشک‌های کروز هسته‌ای

پنتاگون با ادعای این که امنیت ملی آمریکا با مخاطره روبه‌رو است،‌ در حال حرکت به سوی اجرای برنامه نظامی جدید در راستای دستیابی به موشک‌های کروز هسته‌ای جدید است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک،نیروی هوایی آمریکا اخیرا ابراز نگرانی کرده است که موشک‌های کروز هسته‌ای آن به دلیل فرسودگی برای نبردهای مدرن نامناسب هستند.

روز جمعه، نیروی هوایی آمریکا بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن از شرکت‌های دفاعی خواسته شده بود تا بودجه‌هایی را برای طراحی و ساخت یک موشک هسته‌ای جدید را با نام سلاح نبرد دوربرد (LRSO) تصویب کنند.

در این بیانیه ضمن تاکید بر به صرفه بودن این موشک آمده است:‌ این سیستم موشکی چند منظوره می‌تواند بر روی بمب افکن‌های B-۵۲، B-۲، B۲۱ نصب شود و به طور موثر باعث عقب راندن هرگونه نیروی متخاصم شود.

بنابه گفته ژنرال اسکات جانسون، فرمانده مرکز تسلیحات هسته‌ای نیروی هوایی آمریکا موشک هسته‌ای LRSO یک عنصر حساس و حیاتی برای استراتژی بازدارندگی هسته‌ای آمریکاست.

در حالی که پنتاگون به سختی از این طرح حمایت می‌کند، ۱۰ تن از سناتورهای دموکرات کنگره با آن اعلام مخالفت کرده‌اند، آن‌ها از دولت اوباما در خواست کرده‌اند تا برنامه LRSO را لغو کند.

این سناتورها تاکید کرده‌اند که لغو این برنامه علاوه بر ارتقای صلح جهانی این امر باعث کاهش ۲۰ میلیارد دلاری هزینه مالیات دهندگان آمریکایی خواهد شد.

این سناتورها اعلام کرده‌اند که جنگ هسته‌ای باعث ایجاد بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت آمریکا خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.