نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس دغدغه مشترک دولت و مجلس حل مشکلات معیشتی دانست و تاکید کرد: دولت روحانی در صورت رای آوری باید همین روند اجرایی را در پیش بگیرد.

ارزیابی نایب رییس کمیسیون قضایی از عملکرد ۳ ساله دولت/مشکلات معیشتی دغدغه مشترک دو قوه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین ، محمد کاظمی در ارزیابی عملکرد سه ساله دولت یازدهم با مجلس، گفت: در مجلس نهم به دلیل مواضع سیاسی آن، اگرچه مشکل خاصی بر سر راه دولت روحانی ایجاد نشد،اما همکاری قوی و موثری هم میان مجلس و دولت پدید نیامد. در مجلس دهم  با توجه به اینکه تازه کار خود را آغاز کرده است به نظر می رسد که همکاری و هماهنگی خوبی بین این دو قوه شکل خواهد گرفت و من امیدوارم این همگامی و هماهنگی برای عموم مردم و جامعه منشا اثر باشد.

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس سابقه نمایندگی روحانی در مجلس را در پیشبرد تعامل بهتر بین مجلس و دولت موثر برشمرد و تاکید کرد: چون آقای روحانی نماینده بودند طبعا با کار نمایندگی، وظایف و اختیارات نمایندگان آشنا هستند. سابقه کاری نمایندگی قطعا در دریافت نظرات و وضعیت نمایندگان از سوی رییس جمهور می تواند موثر و کارگشا باشد.

وی در مورد برنامه مجلس در یک سال پیش رو برای همکاری موثرتر با دولت اظهار کرد: دغدغه عموم نمایندگان رفع مشکلات معیشتی مردم است و دغدغه دولت هم همین مورد است بنابراین هدف هر دو قوه مشترک است.هر طرح و لایحه ای که هر دو مجموعه رو به این هدف نزدیک تر کند قطعا می تواند همکاری و تعامل طرفین را افزایش دهد.

کاظمی درباره عملکرد دولت یازدهم با توجه به سه ساله شدن آن گفت: آقای روحانی دولت را در شرایطی تحویل گرفت که تورم نزدیک به 46 درصد بود، رکود شدید اقتصادی وجود داشت و هم خزانه خالی بود و هزینه تمام درآمدهای کشور را داشتیم. بنابراین عملا آقای روحانی دولت را دست خالی تحویل گرفت و برای آنکه بتوان شرایط کشور را به یک وضعیت ایده آل رساند زحمت فراوانی را باید تقبل نماید.

نماینده مجلس دهم افزود: این دولت در بحث مباحث اقتصادی و کنترل تورم و ثبات قیمت ها و در سیاست خارجی و مسائل هسته ای موفقیت قابل توجهی داشته اما در مسائل داخلی و رونق اقتصادی و پیشرفت صنعت و تولید، توفیق چندانی نیافته است.امیدواریم که در این یک سال باقی مانده بتواند گام های موثری را برای حل این موضوعات بردارد.

کاظمی در پایان برنامه دولت در سه سال گذشته را برنامه ای مدون خواند و بیان کرد: اگر دولت روحانی بتواند برای بار دوم از مردم رای اعتماد بگیرد باید همین روند را در اداره و اجرای امور ادمه دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.