قدس آنلاین: همزمان با فرارسیدن دهه کرامت در میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)که مشهد عطر و بوی رضوی به خود می گیرد ، شبکه استانی صدا وسیمای خراسان رضوی با رویکرد محتوایی سبک زندگی رضوی وایجاد دهه ای پر نشاط و سروربرای زائران و مجاوران و همزمانی این دهه با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ برنامه هایی ویژه به این شرح تهیه و تدارک دیده است .

پخش ویژه برنامه‌های دهه کرامت از  صدا وسیمای خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، برنامه رادیویی« پابوس» به تهیه کنندگی علی رضا اعلم به سبک زندگی ایرانی اسلامی با رویکرد رضوی می پردازد . در این برنامه حدیثی از امام رضا (ع)به زبان های مختلف پخش می شود و این حدیث مبنای طرح  موضوعات اقتصادی و اجتماعی در برنامه می شود .

 گزارش از حرم و گفتگو با زائران ، بخش کارشناسی ( فرازهایی از زندگی امام رضا (ع) تحت عنوان زندگینامه خورشید ) ، شرح حدیث ،تواشیح ، همخوانی، موسیقی با کلام و بی کلام ،  حضور کارشناسان حجت الاسلام سوری ، واعظ موسوی ، دکتر مجتبوی در برنامه  از بخش های مختلف برنامه است .
  گوینده برنامه محسن افکاری و احسان کاشانی  و  گزارشگرزهره رضازاده است .  ، این برنامه در  روزهای دهه کرامت به مدت 30 دقیقه در ساعت30/16 به روی آنتن می رود .
 ویژه برنامه  رادیویی میلاد امام رضا (ع) نیز  در روز تولد امام هشتم از ساعت 9 تا 11 مهمان خانه های مخاطبان و با زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) همراه می شود  .
ارتباط با شبکه های استانی و اجرای مشترک با مراکز  از جمله خراسان جنوبی، حضور گزارشگران شبکه خراسان رضوی در حرم مطهر رضوی  برای ارتباط با شبکه های استانی و سراسری ،پخش ویژه برنامه رادیو زائربا رویکرد سبک زندگی رضوی  ، پخش احادیث امام رضا (ع) به زبان های مختلف  در فواصل برنامه های شبکه ، پخش نمایش های رادیویی ،ویژه برنامه شب های ایران با رویکرد رضوی برای مخاطبان سراسری   و... از جمله برنامه های شبکه استانی  در دهه کرامت است .   
 سیمای خراسان رضوی با برنامه «ماه هشتم »به تهیه کنندگی جواد قطمیری  به مدت 60 دقیقه در طول دهه کرامت  از ساعت 40/18به استقبال این دهه  می رود .
زیارت مجازی ، با هنرمندان دارای صاحب آثار رضوی،مستند گزارشی ، گزارش  از حال و هوای مردمی و جشن ها ی سطح شهر و حرم مطهر رضوی  ، ارتباط تصویری با حرم مطهر رضوی  و استان ها ، کلام بزرگان ، البوم خاطرات ، ارتباط تلفنی ، سرود ، نماهنگ ، کارشناس و...  از بخش های مختلف برنامه است .
کارگردان برنامه  حسن جوشنی ،تصویربردارعلی کاظمیان ، صدابردارمحسن طیبی ، تدوین گرعلی آذر باد  و  مجری محمد رجایی  است .
ویژه برنامه تلویزیونی  «نور الهدی» نیز  به  پخش مستقیم ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی از جمله مداحی ها ،زیارت مخصوص امام رضا (ع)، سخنرانی های وعاظ در طول دهه  و... از صحن جامع رضوی  و صحن انقلاب  برای شبکه های استانی و سراسری از نماز مغرب تا ساعت 23   به تهیه کنندگی آقایان  کاظمیان پور و رمضان نژاد  می پردازد .
همچنین در این ایام ارتباط با حرم حضرت معصومه (س) و شاهچراغ برقرار می شود .   علاوه بر اینها پخش افتتاحیه و اختتامیه چشنواره رضوی در قم و مشهد،  پخش روزانه فیلم های سینمایی با موضوع رضوی، گفتگو با مسئولان دهه کرامت  و پرداختن به این مناسبت با  رویکرد سبک زندگی رضوی در برنامه های ظهر شرقی ، صبح خراسانی ، شب شرقی ،اشاره و...
 در جدول پخش برنامه های سیمای خراسان رضوی قرار دارد .

 برنامه «غریب خراسان »تهیه شده در رادیو تاجیکی نیز به مدت 20 دقیقه  در شب و روز ولادت حضرت رضا (ع) پخش می شود . برنامه های« کرامت علوی » و «افتاب هشتم» ویژه ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع )به مدت 10 دقیقه ساعت 8 شب از رادیو ازبکی به تهیه کنندگی امید صفایی نیا  و به گویندگی وفا قل نظر اف  و ادیبه قادر اوا پخش می شود. معاونت اطلاعات و اخبار مرکز نیز با تولید وپخش گزارش های ویژه فرهنگ و معارف رضوی، انعکاس خبری جشن های دهه کرامت در مشهد، شهرستان ها و مناطق تلفیقی،اخبار زائران در ایام دهه کرامت،پوشش برنامه های حرم مطهر و مصاحبه با دست اندرکاران جشن های رضوی و دهه کرامت این مناسبت را پوشش و گرامی می دارد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.