یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره برجام گفت: دولت باید این تفکر را که برجام تاثیرات شگرفی در اقتصاد کشور دارد کنار بزند و به هیچ عنوان انتظار معجزه از برجام نداشته باشد.

معطل کردن اقتصاد کشور برای «برجام» اشتباه بزرگی بود/ دولت نباید از «برجام» انتظار معجزه داشته باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر نتیجه برجام و عدم تاثیرگزاری ملموس در زندگی مردم و لزوم عدم اعتماد به آمریکا اظهار داشت: در طول 2 سال مذاکرات هسته‌ای نکته کلیدی که منتقدان و دلسوزان کشور به دولت و شخص رئیس جمهور می‌گفتند این بود که دولت سطح توقعات مردم از برجام را بالا برده و نوعی از انتظار عمومی را ایجاد کرده که اگر برجام اجرا شود اتفاقات شگرفی رخ خواهد داد.

ایمانی با تاکید بر اینکه دولت نباید سطح توقعات مردم را از برجام بالا می‌برد چرا که طرف مقابل به هیچ عنوان در اجرای تعهدات خود قابل اعتماد نبود، تصریح کرد: ما به دولت گوشزد کرده بودیم که اگر سطح توقعات مردم را از برجام بالا ببرند دچار مشکل خواهند شد و امروز این اتفاق افتاده است و متأسفانه طرف مقابل نیز در اجرای تعهدات خود کوتاهی می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه طرف ایرانی کاملاً تعهدات خود را در قبال برجام انجام داده است، گفت: طرف غربی با وجود گذشت 6 ماه بخش عمده‌ای از تعهدات خود را که بیشتر آن نیز مسائل بانکی است انجام نداده است.

وی با اشاره به رویکرد آینده در قبال برجام به لزوم اصلاح مسیر گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: دولت باید این تفکر را که برجام تاثیرات شگرفی در اقتصاد کشور دارد کنار بزند و به هیچ عنوان انتظار معجزه از برجام نداشته باشد.

ایمانی در عین حال به برخی از دستاوردهای برجام اشاره کرد و یادآور شد: جهان متوجه شد که سالها آژانس هسته‌ای و کشورهای غربی درباره رویکرد هسته‌ای ایران دروغ گفته بودند و این خود دستاورد بزرگی است البته ما تعبیر عزت آوردن برجام آنطور که از سوی رئیس جمهور مطرح شد را قبول نداریم چرا که این انقلاب اسلامی بود که برای ملت ایران عزت آورد.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تأکید کرد: دولت باید به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی توجه ویژه کند تا عدم اجرای تعهدات طرف مقابل به کشور آسیب نزند، از این رو نباید اقتصاد کشور را معطل برجام کرد و این اشتباهی بود که در این 3 سال رخ داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.