مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در خیابان‌های منطقه الدراز در نزدیک شهر منامه جلوگیری از برگزاری نماز جمعه در این منطقه را محکوم کردند.

 تظاهرات بحرینی‌ها در منطقه الدراز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در خیابان‌های منطقه الدراز در نزدیک شهر منامه جلوگیری از برگزاری نماز جمعه در این منطقه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان اقدام مسئولان امنیتی در جلوگیری از ورود نمازگزاران و امام جماعت مسجد امام صادق (ع) به منطقه برای برگزاری مراسم نماز جمعه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان شعارهای ضد دولتی سر دادند و خواهان جلوگیری از نفوذ خاندان خلیفه و پایان دادن به تبعیض علیه اکثریت شیعیه بحرین شدند.

منابع محلی بحرینی گفتند که نیروهای بحرینی ظهر امروز مانع با ممانعت از ورود امام جماعت مسجد امام صادق در منطقه دراز شدند و نماز جمعه در این مسجد برگزار نشد.

فعالان بحرینی تصاویری از منطقه دراز منتشر کردند که نشان می‌دهد نظامیان رژیم بحرین با ایجاد موانع و تفتیش از حضور شهروندان در نماز جمعه جلوگیری می‌کنند.

منطقه دراز زادگاه و محل سکونت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر بزرگ شیعیان بحرین است که مسئولان آل خلیفه تابعیت بحرینی وی را لغو کرده اند و درصدد هستند تا وی را به زعم خود، به اتهام پولشویی محاکمه کند.

شهروندان بحرینی با تجمع در اطراف منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم تاکید کرده‌اند اجازه نخواهند داد تا به این روحانی بارز شیعیه تعرضی صورت بگیرد.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد جنبش اعتراضی مسالمت آمیز مردم است که با سرکوبگری رژیم با همدستی عربستان و حمایت انگلیس و آمریکا روبرو شده است.

مردم خواهان دستیابی به آزادی و دموکراسی، روی کار آمدن نظامی منتخب و پایان تبعیض و بی عدالتی هستند.

این جنبش با وجود اقدامات آل خلیفه همچنان جریان دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.