قدس آنلاین/ کاهانی مقدم: زن جوانی که طراح اصلی جیب بری‌های حرفه‌ای در هسته مرکزی مشهد بود، به همراه شوهر و برادر شوهرش دستگیر شد.

 زن شیشه‌ای طراح اصلی جیب‌بری‌های سریالی در مشهد بود

این زن جوان که لیلا نام دارد، به عنوان گرداننده باند جیب بری، نقشه سرقت‌ها را طراحی کرده وبا همدستی همسر خود و برادر او در خیابان‌های پرتردد و شلوغ شهر اقدام به خالی کردن جیب شهروندان می‌کردند.

به گفته رئیس پلیس مشهد، با گزارش جیب بری‌های سریالی اعضای این باند، تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد و در این راستا برخی مالباختگان به کلانتری 29 شیرازی مشهد دعوت شدند که با کمک آن‌ها چهره فرضی لیلا ترسیم و دراختیار مأموران انتظامی سطح شهر قرار گرفت.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: درادامه این تحقیقات تیم دایره آگاهی کلانتری شیرازی که به هویت این متهم سابقه دار دست یافته بودند، متوجه شدند نامبرده با کارت‌های عابربانک چند مورد خرید کالا از فروشگاه‌های واقع در شهرک شهید رجایی مشهد و نیز برداشت وجه از عابربانک‌های این محدوده داشته است.

وی گفت: با به دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان یک سری تحقیقات پلیسی و میدانی انجام دادند که منجر به شناسایی محل سکونت لیلا وهمسر و برادر همسرش به نام‌های عباس و رضا شد. سپس با کسب هماهنگی قضایی این افراد در عملیاتی غافلگیرانه در منزل مسکونی‌شان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: در بازرسی از منزل اعضای این باندخانوادگی، 28 عدد کیف دستی زنانه، 16 دستگاه گوشی تلفن همراه و تعداد زیادی مدارک شناسایی و لوازم مسروقه دیگر کشف شد که تلاش و تحقیقات برای کشف سرقت‌های انجام شده توسط این افراد همچنان در حال انجام است.

در همین حال لیلا که به شدت به مواد مخدر صنعتی و شیشه معتاد است درباره چگونگی ارتکاب جرایم و سرقت‌هایش گفت: تمامی این سرقت‌ها را من طراحی می‌کردم و تمام این بدبختی‌هایی که سر من و همدستانم آمده ناشی از اعتیاد به شیشه است.

وی اضافه کرد: حدود یک سال و نیم قبل از زندان آزاد شدم و از همان موقع به فکر سرقت و جیب بری افتادم. به همین خاطر با همدستی شوهر و برادرشوهرم که آن‌ها نیز معتاد هستند، بیشتر روزهای پنجشنبه و جمعه که خیابان‌های مرکزی شهر شلوغ است، به خیابان و داخل جمعیت رفته و مرتکب سرقت و جیب بری می‌شدیم.

لیلا ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه‌های اعتیاد به مواد مخدر هر سه نفرمان بسیار زیاد بود وعلاوه بر آن باید شکم خودمان را هم سیر می‌کردیم، از طرفی هیچ کار و منبع درآمدی هم نداشتیم، مجبور به ارتکاب سرقت بودیم. اما هر چه درمی‌آوردیم خرج تهیه مواد می‌شد و برای تهیه مواد مخدر وعده‌های بعدی، ناچار باید دست به دزدی می‌زدیم.

ادامه این گزارش حاکی است با توجه به احتمال ارتکاب سرقت‌های بیشتر توسط اعضای این باند، بنا به دستور مقام قضایی این افراد در اختیار کارآگاهان کلانتری29 شیرازی قرار گرفتند تا به تحقیقات خود در این باره ادامه دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.