۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 409615

قدس آنلاین: کسانی که حدود الهی را رعایت نمی کنند و به دنبال فضاهای غیراخلاقی هستند و این همان فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر است که این جریان باعث عزت و احترام مسلمانان می شود تا بتوانند خدامحور و دین محور باشند.

کرامت؛ سوغات ظهور برای بشر
به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدرضا نصوری، معاون تبلیغ و اطلاع رسانی مرکز تخصصی مهدویت همزمان با دهه کرامت در رابطه با «کرامت محوری» در دولت مهدوی و نامیده شدن آن با عنوان «دولت کریمه مهدوی» تصریح کرد: یکی از برنامه های حضرت حجت(عج) و هداف ایشان در زمان ظهور بحث «کرامت محوری» و «اخلاق محوری» است. این مسئله در زمان ظهور اسلام نیز یک مبنا بوده است و در زمان ظهور حضرت بقیه الله علیه السلام و تا قیامت نیز به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

وی افزود: ما اگر اطاعت و بندگی می کنیم، اگر زهد، بردباری و پارسایی داریم، اگر عبادت می کنیم، اینها همه باید در مسیری قرار بگیرد که انسان بتواند کرامت محور باشد. «کرامت محوری» یعنی زندگی توحیدی ای که توام با بندگی خدا باشد. وقتی این نگاه در جامعه ای باشد آن جامعه رشد معنوی پیدا می کند، عدالت گستر می شود، در آن جامعه فرهنگ قرآن و سنت اجرا می شود، در آن جامعه معرفت و اخلاق گسترش پیدا می کند. به عبارت دیگر به نوعی یک نهضت «کرامت اخلاقی» در آن شکل می گیرد.

 

معاون تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد: ما در برنامه ها و جریانات دوران غیبت، اگر می خواهیم به جامعه ای که بر اساس «عدالت محوری»، «اخلاق محوری»، «کرامت محوری» و «فضیلت محوری» بنا می شود برسیم باید تلاش کنیم رشد اخلاقی، رشد معنوی، رشد فکری، رشد ایمان و رشد کرامت و معنویت را در دوران زمینه سازی (غیبت) داشته باشیم.

 

حجت االاسلام نصوری افزود: اگر این نگاه باشد اتحاد و همدلی ایجاد و سلامت جسمی، سلامت روانی و خیر و برکت فراوان نازل می شود و شاهد حاکمیت جریان عدالت گستر در آن جامعه خواهیم بود.

 

وی تاکید کرد: ما شاید نتوانیم در زمان غیبت این نگاه را به صورت تام و تمام اجرا کنیم ولی اگر این نگاه در دوران غیبت، تبدیل به یک فرهنگ شود می تواند در عصر ظهور کمک کار حضرت مهدی (عج) باشد؛ کمک کار برنامه ها و نهضت کرامت محور باشیم برای اینکه بتوانیم بهره برداری کاملی از جریانات ظهور با همراهی امام علیه السلام داشته باشیم.

 

حجت الاسلام نصوری با اشاره به سیره و سنت ائمه اطهار علیهم السلام ابراز کرد: این که ما در سیره و سنت ائمه معصومین علیهم السلام می خوانیم و می شنویم که به همه کمک می کردند و نگاهشان به انسان های مستضعف، نگاه خدامحوری بود و با احترام با آنها برخورد می کردند، چون انسان اساسا نزد خدا احترام خاصی دارد و این شخصیت باید بر اساس همان کرامت محوری و فضیلت محوری هدایت شده و ارتقاء پیدا کند.

 

وی یادآور شد: در کنار این جریان باید مبارزه با فساد و رذایل اخلاقی را نیز داشت و با منکران آن مبارزه کرد؛ کسانی که حدود الهی را رعایت نمی کنند و به دنبال فضاهای غیراخلاقی هستند و این همان فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر است که این جریان باعث عزت و احترام مسلمانان می شود تا بتوانند خدامحور و دین محور باشند.

شبستان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.