قدس آنلاین - گیلان - مریم غلامپور : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از بهره‌برداری ۴ نیروگاه برق خورشیدی همزمان با هفته دولت امسال در استان خبر داد.

بهره‌برداری از ۴ نیروگاه خورشیدی در گیلان

جمشید طالبی با تبریک هفدهم مردادماه روز خبرنگار گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند.

وی در ادامه به مساحت 14 هزار کیلومتر مربعی گیلان اشاره کرد و افزود: 2 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت در 52 شهر و 16 شهرستان گیلان زندگی می‌کنند.

رئیس هیأت مدیره شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه یک‌ میلیون و 300 هزار مشترک برق در استان داریم، تصریح کرد: مشترکان مذکور از طریق 27 هزار و 600 کیلومتر به شبکه توزیع برق متصل هستند.

طالبی تامین برق مشترکان گیلان را از طریق 350 فیدر 20 کیلوولت و 17 هزار و 700 پست یا ترانس برق خواند و اضافه کرد: 9 هزار و 300 مشترک دیماندی در استان داریم که از برق 30 کیلووات به بالا استفاده می‌کنند و جزء مشترکان مصارف سنگین ما هستند.

وی به وجود 2 هزار و 540 روستای برق‌دار در گیلان اشاره کرد و گفت: تمام روستاهای بالای 10 خانوار استان که مشکل منابع طبیعی و محیط زیست نداشته باشند برق‌دار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به اینکه برای تامین برق روستاهای دارای کد روستایی مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار با مجوز دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود.

طالبی به برق‌رسانی به چهار روستای رضوانشهر از طریق نیروگاه خورشیدی از سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در هفته دولت امسال به چهار روستای شهرستان تالش با استفاده از انرژی خورشیدی برق‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاهای مذکور در مناطق صعب‌العبور گیلان هستند، اظهار کرد: یک‌ میلیارد و 200 میلیون تومان برای برق‌رسانی از طریق انرژی خورشیدی برای چهار روستای تالش هزینه شده است.

این مسؤول به وجود 93 خانوار در چهار روستای بهره‌مند از انرژی خورشیدی در تالش اشاره کرد و افزود: سرانه هزینه برق برای هر کدام از خانوارهای مذکور 130 میلیون ریال است

طالبی در پایان از اجرای 399 طرح برق‌رسانی در هفته دولت امسال در استان خبر داد و گفت: 197 میلیارد ریال برای بهره‌برداری از طرح‌های مذکور سرمایه‌گذاری شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.