۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
کد خبر: 410218

دفتر نشر معارف برای آشنایی هر چه بیشتر مردم با انقلاب بحرین و اندیشه علمای این کشور ۱۹ جلد کتاب منتشر می‌کند که ۱۷ جلد آن در دست ترجمه و انتشار است.

برنامه ویژه درباره انقلاب بحرین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، دفتر نشر معارف همراه با خیزش مردم بحرین علیه استبداد این کشور، برنامه ویژه‌ای را برای معرفی این انقلاب و رهبران آن تدارک دیده است که با انتشار چند کتاب در این موضوع که جدیدترین آن کتاب «آیت الله شیخ عیسی قاسم؛ مرد صلح و اصلاح» بخشی از این هدف تحقق پیدا کرده است.

این کتاب گزیده خطبه‌های نمازجمعه آیت الله شیخ عیسی قاسم (رهبر شیعیان بحرین) است که به همت اسماء خواجه زاده ترجمه  شده است.

کتاب «آیت الله شیخ عیسی قاسم؛ مرد صلح و اصلاح» سندی است به منظور تأکید بر مسالمت‌آمیز بودن، مطالبه اصلاحات جدی و واقعی و وحدت ملی؛ برگرفته از خطبه‌های نماز جمعه حضرت شیخ عیسی احمد قاسم در مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز شهر منامه، پایتخت بحرین.

کتاب از سخن ناشر، مقدمه، آیت الله قاسم و انقلاب دموکراسی‌خواه بحرین و سه فصل «اصلاحات»، «مسالمت‌آمیز بودن و اجتناب از خشونت» و «وحدت ملی» تشکیل شده است که هر فصل، گزیده‌ای از خطبه‌های نماز جمعه ایشان در سالهای اخیر است.

دفتر نشر معارف همچنین درباره شناخت بحرین علاوه بر این کتاب، تا کنون کتاب «انقلاب کرامت در بحرین» (مجموعه گفتارها و گفت‌وگوهای انقلابی های بحرینی و صاحب نظران) را به کوشش ایمان نوروزی منتشر کرده است و کتاب «بازخوانی خطبه‌های انقلابی امام حسین (ع)» نوشته عبدالوهاب حسین (رهبر انقلاب بحرین) را با ترجمه دکتر حجت الله فسنقری و ام البنین قزلسفلو به زودی منتشر می‌کند.

همچنین این نشر هم اکنون مجموعه آثار آیت الله شیخ عیسی قاسم (رهبر شیعیان بحرین) در 7 جلد و مجموعه آثار آیت الله سید عبدالله الغریفی (از علمای مبارز بحرین) در 5 جلد، مجموعه آثار استاد عبدالوهاب حسین (از رهبران انقلاب بحرین) را در 4 جلد، «اسلام و فرهنگ عدالت» از شیخ سعید نوری در دست ترجمه دارد.

چاپ اول کتاب «آیت الله شیخ عیسی قاسم؛ مرد صلح و اصلاح» در 72 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1500 نسخه و قیمت 3000 تومان عرضه شده است. برای تهیه این کتاب و دیگر آثار دفتر نشر معارف می‌توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههای پاتوق سراسر کشور و... اقدام کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.