قدس آنلاین-شهرکرد- آناهیتا موجودی:  فراهم آوردن زیرساخت هاو ایجاد ارتباط کارآمد بین مراکز پژوهشی و صنعت یکی از وظایف پارک های علم و فناوری است.

امضای تفاهم نامه همکاری  پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و دانشگاه پیام نور استان 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، صبح امروز نشست مشترک پارک علم و فناوری و دانشگاه پیام نور استان برگزار شد.

در این نشست دکتر قجری رئیس دانشگاه پیام نور استان یکی از مهمترین عوامل گسترش علم و دانش را همکاری بین موسسات علمی عنوان نمود و افزود تعامل شکل گرفته بین پارک علم و فناوری و دانشگاه پیام نور در رسیدن به اهداف دو مجموعه و پرورش دانشجوی کارآفرین به جای دانشجوی کارجو موثر خواهد بود. رئیس دانشگاه پیام نور استان دانشجویان این دانشگاه را مستعد دانست و خاطر نشان کرد: کسب 6 مقام برتر در جشنواره ملی رویش نشان از ظرفیت بالای دانشجویان مراکز پیام نور استان است. دکتر قجری اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان در حال حاضر دارای 11 مرکز و بیش از 100 رشته محل است که با توجه به گستردگی از لحاظ بعد مکانی و نوع دانشجو در صورت حمایت پارک علم و فناوری، این دانشگاه در تجاری سازی ایده های دانشجویان نقش بسزایی ایفا خواهد نمود.  

دکتر اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری استان نیز با تقدیر از تعامل دانشگاه پیام نور، فراهم آوردن زیرساخت هاو ایجاد ارتباط کارآمد بین مراکز پژوهشی و صنعت را یکی از وظایف پارک های علم و فناوری دانست و خاطر نشان کرد: این امر با برنامه ریزی، شناسایی صاحبان فکر و ایده و حمایت از این افراد جهت تجاری سازی و تکمیل زنجیره علم تا ثروت، عملیاتی خواهد شد. دکتر پیرعلی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص اخذ مجوز مرکز رشد بروجن، از راه اندازی این مرکز با همکاری دانشگاه پیام نور استان در آینده ای نزدیک خبرداد و افزود دانشجویان مراکز علمی خوراک اصلی و موتور محرکه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری هستند.

در پایان تفاهم نامه همکاری در خصوص استفاده از امکانات آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه ای و ارتباطات بین الملل همچنین برگزاری دورهای آموزشی کارآفرینی و فناوری مشترک، همایش های علمی، انجام بازدید های علمی متقابل و غیره به امضای دوطرف رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.