معاون پیشین آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا می‌گوید واشنگتن باید با تسلیح مخفیانه گروه‌های مسلح در سوریه کشته‌های ایران و روسیه را افزایش دهد.

باید کشته‌های ایران را در سوریه افزایش دهیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «مایک مورل» معاون پیشین آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) می‌گوید واشنگتن باید با تسلیح بیش از پیش گروه‌های مسلح فعال در سوریه، آمار کشته‌های ایران و روسیه را افزایش دهد. 

وی که با شبکه «پی‌بی‌اس» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد پیشنهادش برای پایان بحران سوریه گفت: «ما باید به آن‌ها (گروه‌های تروریستی فعال در سوریه) چیزهایی را که نیاز دارند بدهیم تا هم با اسد مبارزه کنند و هم به روسیه و ایران هزینه تحمیل کنند. زمانی که ما در عراق بودیم، ایرانی‌ها به شبه‌نظامیان شیعه که نیروهای ما را می‌کشتند، سلاح می‌دادند تا به ما هزینه تحمیل کنند. ما هم باید کاری کنیم که ایرانی‌ها در سوریه متحمل هزینه شوند، باید کاری کنیم تا روس‌ها متحمل هزینه شوند.»

او در پاسخ به این سوال «چارلی رز» که آیا «منظورت این است که باید با کشتن روس‌ها، با کشتن ایرانی‌ها، برای آن‌ها هزینه درست کرد؟»، گفت: «بله، بله، به صورت مخفیانه... قرار نیست پنتاگون بیاید بگوید که این کار من بود، اما باید مطمئن شد که مسکو و تهران از این مسئله مطلع شده‌اند. این کاری است که به نظرم باید انجام شود.»

مورل که از حامیان «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری به شمار می‌آید، افزود: «می‌خواهم دنبال چیزهایی بروم که اسد آن‌ها را به عنوان مبنای قدرتش به شمار می‌آورد. می‌خواهم اسد را بترسانم. می‌خواهم سراغ گارد ریاست‌جمهوری‌اش بروم، می‌خواهم نصفه شب دفترش را بمباران کنم. می‌خواهم هواپیماهای ریاست‌جمهوری را روی زمین نابود کنم. می‌خواهم بالگردهایش را نابود کنم. می‌خواهم به این نتیجه برسد که ما دنبال او هستیم.»

وی افزود: «من البته از ترور کردن او دفاع نمی‌کنم، از این دفاع می‌کنم که آن چیزهایی را که او آن‌ها را مبانی قدرتش می‌داند و تصور می‌کند برای بقای او لازم هستند، هدف قرار دهیم... می‌خواهم او را تحت فشار قرار دهیم، ایرانی‌ها را تحت فشار قرار دهیم، روس‌ها را تحت فشار قرار دهیم تا حاضر شوند راهکار دیپلماتیک را بپذیرند.»

مایک مورل که سال‌ها معاون سازمان سیا بوده، یک بار در سال 2011 و یک بار هم بین سال‌های 2012 تا 2013 موقتا سرپرستی این سازمان را هم بر عهده داشته است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.