دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: اعتبارات امسال این شورا برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور، ۲ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام حمید محمدی در حاشیه برگزاری مراسم تکریم از مقام 'بی بی حسنیه' که به مناسبت پنجم ذی القعده، روز ملی تجلیل از امامزادگان در تربت حیدریه برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه های تفصیلی ما در سال جاری بر سه محور آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و نیز آموزش عالی و پژوهش قرآنی متمرکز شده است. 
وی با بیان اینکه منشور توسعه فرهنگ قرآنی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تبیین و ابلاغ می شود، گفت: در این راستا شورای توسعه فرهنگ قرآنی به دنبال ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی، مؤسسات و گروه های فعال غیردولتی در راستای هم افزایی و ارتقای فعالیت های قرآنی در سطح ملی و بین المللی، تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن و نیز تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن است. 
محمدی اظهار کرد: در همین راستا 14 تا 18 دی ماه امسال مشهد مقدس، میزبان ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان خواهد بود. 
بی بی حسنیه، که مزار وی زیارتگاه مردم تربت حیدریه است کنیز بازرگانی بود که به مدت 10 سال در محضر حضرت امام جعفر صادق(ع) به مطالعه علوم و معارف دینی پرداخت. 
شهرت و اعتبار ایشان علاوه بر حسن خلق، به واسطه شرکت در جلسات مناظره علمی و ترویج آموخته های خود از محضر امام ششم شیعیان است. 
مزار بی بی حسنیه بر فراز تپه ای در داخل شهر تربت حیدریه و در محله ای به نام حسنی قرار دارد و در نزد عامه به بی بی حسنی مشهور است که به اعتبار اینکه مردم وی را کنیز امام جعفر صادق (ع) می دانند مزار وی مورد اقبال اهالی است. 

* تمام مفاهیم قرآن، برای ایجاد تحول در جامعه است
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: تمام ساحت درک و اجرای مفاهیم قرآنی، برای ایجاد تحول در جامعه و تعالی انسان است.
حجت الاسلام حمید محمدی دوشنبه شب در آیین تکریم از مقام 'بی بی حسنیه' به مناسبت پنجم ذی القعده، روز ملی تجلیل از امامزادگان در تربت حیدریه افزود: بر این اساس زمانی می توانیم ادعا کنیم جامعه ای قرآنی شده ایم که میزان ارادت مان به اهل بیت (ع) بیشتر و عمیق تر شده باشد. 
وی تجلیل و تکریم امامزادگان را حرکتی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد و گفت: زیارت نمادی از ارادت به ائمه معصومین (ع) است. 
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز در این آیین با بیان اینکه در کشور بیش از هشت هزار امام زاده و بقعه متبرکه وجود دارد، افزود: از این تعداد بیش از 10 بقعه متبرکه و امامزاده در تربت حیدریه، قرار دارند. 
حسن فتحی نیا، امامزادگان را منشاء توسعه شعائر دینی خواند و افزود: همه باید قدردان این نعمت الهی باشیم و مسئولان باید این فرصت را غنیمت شمرده و از اعتبارات ملی و منابع حاصل از موقوفات بقاع متبرکه، بستری مناسب برای تجهیز و آماده سازی هرچه بهتر این مکان ها برای زائران فراهم کنند. 
در این آیین از 14 نفر از خادمان نمونه امامزادگان استان خراسان رضوی تجلیل شد. 
بی بی حسنیه، که مزار وی زیارتگاه مردم تربت حیدریه است، کنیز بازرگانی بود که به مدت 10 سال در محضر حضرت امام جعفر صادق(ع) به مطالعه علوم و معارف دینی پرداخت. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.