انفجار خودروی بمب‌گذاری شده توسط داعش در شهر سرت لیبی باعث کشته شدن ۱۰ نفر از نیروهای عملیات «البنیان المرصوص برای آزادسازی سرت» شد.

کشته شدن ۱۰ نیروی دولت وفاق لیبی در انفجار خودرو

.به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرتیپ «محمد الغصری» سخنگوی اتاق عملیات «البنیان المرصوص» گفت که شب گذشته یک فرد مسلح از عناصر داعش با یک خودروی بمب گذاری شده به میان نیروهای این عملیات در محور نظامی الجیزه وارد شد که در نتیجه انفجار این خودرو 10 نفر از نیروها کشته شدند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی بیمارستان مرکزی مصراته اعلام کرد که روز گذشته نیز 17 نفر کشته و 82 نفر نیز زخمی شدند.

تا کنون شمار کشته های عملیات البنیان المرصوص به 360 نفر و تعداد زخمی ها نیز به بیش از دو هزار نفر رسیده است.
این در حالی است که اتاق عملیات البنیان المرصوص روز گذشته اعلام کرد که کنترل کامل منطقه نظامی الجیزه و دانشگاه سرت را بدست گرفته اند.

در همین رابطه فایز السراج رئیس دولت الوفاق نیز اظهار داشت که پیروزی بر داعش چند هفته زمان می برد.

وی تاکید کرد: تروریست ها برای رسیدن به اروپا از هر ابزاری استفاده می کنند و جامعه بین المللی باید برای مقابله با تروریست های داعش به لیبی کمک کند.

وی افزود: داعش یک دشمن خطرناک نه برای لیبی بلکه برای ایتالیا، اروپا و کل جهان است، داعش از هر ابزاری استفاده می کند تا تروریست های خود را به ایتالیا و اروپا بفرستد. من احتمال وجود تروریست ها در بین مهاجران را رد نمی کنم.

نخست وزیر لیبی در پاسخ به سئوالی درباره درخواست کمک از آمریکا برای مقابله با داعش نیز تصریح کرد: این درخواست با هدف جلوگیری از افزایش تلفات غیر نظامیان و سربازان ما اتخاذ شده است.

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست نوشت که نیروهای آمریکایی در لیبی در تلاش هستند تا به «عملیات البنیان المرصوص» برای آزادسازی شهر سرت کمک نمایند.

این روزنامه به نقل از برخی مسئولان آمریکایی که خواست نامشان فاش نشود، نوشت که برخی نیروهای ویژه در شهر سرت مستقر هستند که به طور مستقیم وارد نبردهای موجود در داخل این شهر می شوند.

این نخستین بار است که آمریکا از ارتش لیبی وابسته به دولت وفاق ملی در جنگ علیه داعش حمایت نظامی مستقیم بعمل می آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.