وزیر خارجه عراق ضمن محکوم کردن دوباره سلب تابعیت آیت‌الله «عیسی قاسم»،گفت که حوادث بحرین گویاست و ثابت می‌کند، در این کشور آزادی وجود ندارد.

 در بحرین «آزادی» وجود ندارد

.به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق ضمن محکوم کردن دوباره سلب تابعیت شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین، اعلام کرد این اقدام «نقض حقوق بشر» است.

بر اساس گزارش وبگاه شبکه «اللولوه»، الجعفری گفت: ما چندین بار گفته‌ایم قصد دخالت در امور کشورهای دیگر را نداریم اما میان مسایل عمومی اجتماعی و انسانی تفاوت قایل می‌شویم و برای گفتن آنها درنگ نمی‌کنیم؛ پیش‌تر گفته‌ایم آیت‌الله قاسم وضعیت کنونی جامعه بحرین است و باید بتواند با آزادی سخن بگوید و شایسته نیست مورد هیچ نوع طلمی قرار بگیرد.

وی افزود: «تابعیت» یک لباس نیست که انسان آن را از تن به در آورد و لباس دیگری را بپوشد و به همین دلیل بارها بر ضرورت احترام به حقوق بشر و اعطای آزادی به تمام طیف‌های جامعه تاکید کرده‌ایم.

الجعفری در پاسخ به سوالی درباره چگونگی تفسیر آنچه در بحرین می‌گذرد، گفت: اتفاقات، خودش گویاست، آزادی وجود ندارد؛ اگر هم آزادی حقیقی وجود داشته باشد این مرد (شیخ قاسم) از کمترین حقِ حق خود در آزادی برخوردار است و الان از آن محروم است و ما این را محکوم کرده‌ایم.

شیخ قاسم حدود 50 روز پیش سلب تابعیت شد و تحصن مردمی در مقابل منزل وی در روستای الدراز در اعتراض به حکم صادر شده ادامه دارد.

نیروهای امنیتی بحرین نیز ورودی‌ها و خروجی‌های روستای محل سکونت شیخ قاسم را تحت کنترل دارند و برخی افراد را به هنگام ورود یا خروج بازداشت کرده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.