قانونگذاران احزاب دولت کره جنوبی با برگزاری اولین نشست مشترک، با استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا موسوم به «تاد» در خاک کشور خود مخالفت کردند.

تشدید مخالفت نمایندگان احزاب کره جنوبی با استقرار سامانه «تاد»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در این نشست که امروز جمعه پشت درهای بسته برگزار شد و نخستین جلسه مشترک احزاب مخالف دولت محسوب می شد، نمایندگانی از احزاب مینجو، مردم و حزب عدالت و توسعه حضور داشتند.
در این نشست چهار نماینده از حزب مینجو و سه نماینده از حزب مردم حاضر بودند و نماینده غایب از حزب عدالت بود که برای دیدار با مردم سئونگجو، شهر مورد نظر برای استقرار این سامانه، راهی این منطقه شده بود.
دو حزب مردم و حزب عدالت پیش از این خواستار تجدیدنظر و به بحث گذاشتن مجدد تصمیم گیری در مورد استقرار سامانه موشکی تاد در مجلس ملی شده و تاکید کرده بودند که این اقدام، به روابط سئول با پکن و مسکو لطمه وارد کرده و موجب تشدید تنش ها در منطقه می شود. 
حزب مینجو نیز در درون خود در قبال این موضوع دارای دو رویکرد است؛ رویکردی که کاملا مخالف استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی است و از سوی دیگر، نمایندگانی که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، موضع محتاطانه در قبال آن اتخاذ کرده اند.
این در حالی است که حدود نیمی از کره ای ها مخالف استقرار سامانه موشکی تاد هستند و نیمی دیگر موافق آن. 
در همین حال، حزب حاکم مدعی است که برای استقرار این سامانه موشکی نیازی به موافقت پارلمان نیست، چرا که این موضوع کاملا مرتبط با امنیت ملی این کشور است. 
از سوی دیگر، نمایندگان و قانونگذاران مخالف دولت به دلیل پیامدها و تاثیرات جدی این تصمیم بر مسائل نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی؛ خواستار تشکیل جلسه و تصمیم گیری علنی در مورد آن هستند.
از آنجا که حزب حاکم کره جنوبی اکثریت پارلمان را در انتخابات سراسری ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) از دست داد، چنانچه فرآیند تصویب این موضوع در پارلمان آغاز شود، حزب حاکم نباید امیدوار به پیروزی در آن باشد. 
پیش بینی می شود که تجمع احزاب سه گانه مخالف استقرار سامانه موشکی تاد، به طور رسمی در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) و پس از یک دوره نشست میان قانونگذاران، تشکیل شود. 
این در حالی است که 30 نماینده دیگر پارلمان نیز در آستانه پیوستن به مخالفین استقرار سامانه موشکی تاد قرار دارند.
کره جنوبی و آمریکا به تازگی به توافق رسیدند که سپر دفاع موشکی تاد را برای مقابله با حملات احتمالی موشکی کره شمالی تا سال 2017 در منطقه سئونگجو در 300 کیلومتری پایتخت مستقر کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.