اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی از ایمن سازی بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار راس از دام های استان علیه بیماری های آبله و شاربن ، واکسیناسیون بیش از ۴۴۵ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بروسلوز(تب مالت) و واکسیناسیون بیش از ۳۳ هزار قلاده سگ علیه هاری از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا کنون خبر داد.

بیش از ۴/۵ میلیون رأس دام در خراسان رضوی مایه کوبی شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی این اداره کل از واکسیناسیون تعداد دام یادشده علیه بیماری های شاربن و آبله خبر داد و اظهار داشت: طی این مدت تعداد 428 هزار راس دام سبک و تعداد 17 هزار راس دام سنگین علیه بروسلوز (تب مالت) واکسینه شده اند.

دکتر محسن عابدزاده، اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی را عاملی مهم در پیشگیری از بیماری ها و نیز جلوه ای از خدمات دامپزشکی در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست.

عابدزاده خاطرنشان ساخت: روند ایمن سازی دام های استان با سرعت و دقت و قدرت هرچه بیشتر و با استفاده از تمام توان بخش های دولتی و خصوصی دامپزشکی در سراسر استان ادامه دارد تا برنامه پیش بینی مایه کوبی دام ها در سال 95 به طور کامل محقق شود.

وی اعلام داشت: با توجه به لزوم دقت در پایش بیماری ها، تمامی فعالیت های گروه ها ی دامپزشکی شامل؛ مایه کوبی دام ها، مشاهده علایم بیماری در دام ها و ... در سامانه آنلاین GIS ثبت می شود و به این علت در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی قابل پیاده سازی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.