قدس آنلاین - یزد : جشن بزرگ زیر سایه خورشید یزد پنج‌شنبه بیست‌و‌یکم مردادماه، با حضور اقشار مختلف مردم در کنار آستان مقدس سیدجعفرمحمد(ع) یزد برگزار شد. در حاشیه این جشن باشکوه خیمه‌گاه بهشت رضوی میزبان ۲۰۰ کودک ۴ تا ۱۰ سال بود

خمیه‌گاه بهشت رضوی میزبان کودکان جشن زیر سایه خورشید یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، از جمله برنامه های ویژه این خیمه‌گاه، حضور خدام رضوی در جمع کودکان بود. در لحظه ورود خدام نماهنگ زیبای امام‌رضا(ع) پخش شد. خدام با پرچم متبرک گنبد امام‌رضا(ع) از بین کودکان عبور ‌کردند و کودکان با ذوق و شوق به سمت پرچم حرم امام ‌رئوف(ع) رفته و بر آن بوسه‌زدند.

کودکان با حضور خدام، اشک شوق می‌ریختند که معصومیت و صفای باطن این کودکان برای خدام جالب و عجیب بود، خادمان هم در برابر این عرض ارادت و محبت، بر سر کودکان دست نوازش ‌می‌کشیدند.

در ادامه، یکی از خدام، فضیلت‌های امام‌رضا(ع) را در قالب شعر بیان نمود که کودکان هم با شور و شوق وی را همراهی کردند. خدام حرم رضوی هنگام خروج، کودکان را به بسته‌های متبرک مهمان کردند.

گفتنی است: مراسم جشن خیمه‌گاه رضوی با تلاوت قاری نونهال محمد عارف میرجلیلی آغاز شد. گروه کوثر مهریز نیز با اجرای مجری، نمایش، اهدای هدیه به کودکان و ... دقایقی به یاد ماندنی را برای کودکان به یادگار گذاشتند.

 

جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های یزد لبریز از شمیم معطّر حرم رضوی

کاروان کرامت رضوی، به جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه‌های یزد رسید و این محفل شاد را از شمیم حرم رضوی لبریز کرد.

در این مراسم که مسئولین نهاد رهبری در دانشگاه‌‌های استان یزد نیز حضور داشت، حجت‌الاسلام دیانی از خدام حرم عالم آل محمد(ص) ضمن تبریک به زوج‌های جوان گفت: ازدواج باید آگاهانه باشد که اگر اینگونه بود، موفق خواهد بود.

وی افزود: خداوند ما را در عرصه‌های مختلف زندگی امتحان می‌کند که یکی از این عرصه‌ها، ازدواج است و هرکس از این امتحان موفق بیرون بیاید، ازدواج موفقی داشته است.

گفتنی است: با گرداندن پرچم متبرک گنبد امام رضا(ع) در جمع زوج‌ها و با طنین صلوات خاصه این امام رئوف(ع) و ابیاتی در مدح ایشان حال و هوای این جشن ازدواج پر از نور و برکت شد. مدال‌های افتخاری هم توسط خدام آستان قدس به مسئولین نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه‌های استان یزد اهدا شد.

در پایان برنامه به هشت تن از دانشجویان دانشگاه‌های یزد کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

 

خانواده‌ شهیدان زارع میزبان خادمان هشتمین خورشید ولایت(ع)

خدام بارگاه هشتمین امام همام، به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده های ایشان، به دیدار خانواده شهیدان احمد و محمدمهدی زارع در روستای مزویرآباد مهریز رفتند.

در این دیدار خادمان، پرچم حرم را نزد مادر شهید بردند و وی با شور و شعف خاصی از آن تبرک جست.

در ادامه حجت‌الاسلام دیّانی یکی از مبلّغین اعزامی این کاروان، از مقام و منزلت شهید سخن گفت.

گفتنی است: در این دیدار به خصوصیات اخلاقی بارز این شهیدان، از جمله پایبندی به اعتقادات اشاره شد، و در پایان خدام به پاس زحمات این مادر صبور، هدیه‌ای به وی اهدا کردند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.