قدس آنلاین- اراک- مختاری: مبلّغ کاروان حرم رضوی که در استان مرکزی حضور یافته‌اند، گفت: کاروان زیر سایه خورشید، با هدف نشر سیره رضوی در استان ها حضور می‌یابد و مقرر است در سطح بین المللی نیز به ۱۱ کشور سفر کند

کاروان زیر سایه خورشید، با هدف نشر سیره رضوی در استان ها حضور می‌یابد

حجت الاسلام حسین جلیلی با اشاره به اینکه استقبال بی نظیری در استان مرکزی از کاروان خدام حرم رضوی انجام شده، اظهار داشت: امروز هفتمین روز حضور کاروان خدام رضوی در استان مرکزی است و طی این سفر به نقاط مختلف و حتی روستاهای صعب العبور استان رفتیم که استقبال مردم متدین از حضور کاروان رضوی در استان مرکزی چشمگیر بود.

وی افزود: این نهمین دوره اعزام کاروان های زیر سایه خورشید به استان های کشور در دهه کرامت است و امسال خوشبختانه تمامی استان ها تحت پوشش حضور این کاروان ها قرار گرفته اند حضور کاروان ترویج فرهنگ رضوی در خارج از کشور مبلّغ کاروان خدام حرم رضوی در استان مرکزی بیان کرد: مقرر است برنامه های این چنینی در خارج از کشور و یازده کشور دیگر نیز ترویج یابد و این اقدام به منظور گسترش فرهنگ خادم بودن و ترویج سیره اهل بیت(ع) صورت می پذیرد .

وی در پاسخ به این سوال خبرنگارقدس- که نشر معارف و فرهنگ رضوی در استان ها چه اندازه در برنامه های کاروان زیر سایه خورشید گنجانده شده؟ اظهار داشت: در این سفرها تلاش داریم معارف و فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و به ویژه فرهنگ قدسی رضوی را برای مردم و اقشار مختلف جامعه بیش از پیش تبیین کنیم .

مبلّغ کاروان خدام حرم رضوی در استان مرکزی تصریح کرد: تلاش داریم طی حضور در استان ها تعامل خوبی با اقشار مردم و نهادهای مختلف برقرار کنیم تا حضور کاروان خورشید در استان ها تنها به دهه کرامت محدود نباشد. ارتباط گیری با نخبگان علمی و فعالان فرهنگی وی افزود: ارتباط گیری با نخبگان علمی و فعالان فرهنگی از جمله دیگر برنامه هایی است که مدنظر کاروان زیر سایه خورشید بوده و در این زمینه در پی جذب حمایت های معنوی در جامعه هستیم .

جلیلی خاطرنشان ساخت: کاروان خدام حاضر در استان مرکزی شامل ۹نفر از خدام بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است که از سومین روز دهه کرامت در این استان حضور یافته و تا پایان این دهه نیز به بازدید از مناطق مختلف استان ادامه می دهند مبلّغ کاروان خدام حرم رضوی در استان مرکزی یادآور شد: کاروان زیر سایه خورشید در روز شنبه در شهر خمین زادگاه بنیان گذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) حضور می یابد و از بیت قدیمی امام راحل در این شهر دیدار خواهند کرد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.