اعضای کاروان «زیر سایه خورشید» با اقشار مختلف شهر مزار شریف افغانستان دیدار کرده و از برنامه‌های مختلفی که ایشان به میزبانی از مبلغان و خدام رضوی تدارک دیده بودند، بهره بردند.

دیدار کاروان «زیر سایه خورشید» با اقشار مختلف مزار شریف افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری طرح «زیر سایه خورشید»؛ نخستین بخش این برنامه‌ها، دیدار با آیت ا...‌هاشمی امام جمعه این شهر بود. در این ملاقات طرفین بر ضرورت تبادلات فرهنگی و ارتقای روابط نظر به اشتراکات زبانی و فرهنگی تاکید کردند.

توقف بعدی این کاروان در یک مدرسه علمیه ویژه دختران در مزار شریف بود. خدام و مبلغان رضوی اقدامات آموزشی صورت گرفته در این مرکز را ستودند. آن‌ها همچنین از کتابخانه‌ی عمومی فردوسی که با تلاش‌های پ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این شهر ساخته شده است، بازدید نمودند. مسئول کتابخانه مذکور برای کاروان «زیر سایه خورشید» توضیح داد که اگرچه فضای این مکان برای دانشآموزان و دانشجویان مدنظر قرار گرفته اما استفاده آن برای عموم مردم آزاد است، هدف نیز توسعه ظرفیت‌های آموزشی در این کشور می‌باشد. 

این گزارش حاکیست؛ بازدید از مدرسه نیکان که یکی از مراکز آموزشی موفق این خطه است و به رغم تهدیدات طالبان تاکنون کار خود را متوقف ننموده و موفق به تربیت 450 طلبه‌ی خواهر شده است، از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای کاروان فرهنگی- تبلیغی رضوی در مزارشریف بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.