رئیس جمهوری افعانستان در واکنشی تند به اظهارات رئیس اجرایی کشورش که گفته بود رئیس جمهور اقدامات قاطعانه و جدی برای حل مسائل مهم ملی اتخاذ نمی‌کند، تاکید کرد، افرادی را که به وی ایمان ندارند، باور نمی‌کند.

مشاجره لفظی میان اشرف غنی و عبدالله بالا گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه نیشن، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در جمع جوانان افغانستان گفت: افرادی که از عوامل و عناصر فساد حمایت می‌کنند، در حقیقت در تلاشند تا برنامه‌های اصلاحات دولت را تیره و تار کنند.

وی افزود: من یک رئیس جمهور موقتم. کسی که منافع منفی را دنبال می‌کند و به من باور ندارد، من نیز او را باور نمی‌کنم. من رئیس جمهور موقت هستم چرا که خانواده سیاسی ندارم اما شما جوانان خانواده من هستید.

جنگ لفظی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان واکنش‌های مفسران سیاسی افغان را همراه داشته که برخی از آنها گفته‌اند اختلافات میان این دو رهبر ظاهرا در حال افزایش است.

آن‌ها از این دو رهبر خواستند تا از یک بحران احتمالی درکشور اجتناب کنند.

عبدالله عبدالله گفته: موضوعاتی وجود دارد که آن‌ها را با شما در میان می‌گذارم. من قصد دارم این مسائل را با رئیس جمهور افغانستان نیز مطرح کنم و امیدوارم فضا و عقل سلیمی برای صحبت درباره واقعیت‌های افغانستان وجود داشته باشد. دوران فریب دادن افراد با شیرینی و شکلات دیگر گذشته است.

در همین حال دفتر ریاست جمهوری افغانستان ضمن محکوم کردن اظهارات عبدالله گفت: این اظهارات مغایر با اصول و قوانین حکومت است.

هارون چاخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت: متاسفانه بیانیه‌های منتشر شده اخیر توسط عبدالله عبدالله مغایر با روحیه و جان حکومت است چراکه حکومت بر پایه اصول و قوانین و روندهای قانونی و همسو با اقدامات اتخاذ شده، قرار دارد. دولت وحدت ملی به عنوان یک مجموعه پیش خواهد رفت و مذاکرات جدی درباره اظهارات عبدالله در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.