اقتصاد-فرزانه غلامی: وزیر اقتصاد تحقق رشد اقتصادی ۵ درصدی وعده داده شده برای سال ۹۵ را دست یافتنی توصیف و اضافه کرد: این رشد البته مبتنی بر نفت است و من بارها تأکید کرده ام رشد اقتصادی مستمر و پایدار باید مبتنی بر سایر بخش‌ها باشد و دولت برای تحقق این هدف برنامه ریزی کرده است.

  ضرورت پرهیز از نقد همراه با تخطئه

طیب نیا افزود: در سال اقتصاد مقاومتی باید از این گشایش‌ها حداکثر بهره را ببریم و خوشبختانه بین مسؤولان و نهادهای کشور عزمی مشترک برای تحقق اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است. به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، در پی مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رئیس جمهور هم به طور مستمر به دنبال این اهداف است و در مجموع سه قوه در این خصوص به درک مشترکی رسیده اند.

رئیس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تأکید کرد: امسال باید از رشد کند اقتصادی فاصله بگیریم و برای رشد اقتصادی مستمر گام برداریم، زیرا ظرفیت‌های لازم برای این رشد در اقتصاد کشور وجود دارد. 

وی افزود: رشدی که از درون بجوشد در برابر تکانه‌های خارجی مقاوم است، اما اقتصادی که تولیدش از داخل سرچشمه نمیگیرد و به نفت و واردات وابسته است، در برابر این تکانهها آسیب پذیر است.

به گفته وی، هدف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دستیابی به رشد اقتصادی پایدار و متعاقب آن ریشه کنی فقر و تحقق عدالت اجتماعی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به خبرنگاران حاضر در جمع گفت: امسال باید ارتقای توان تولید داخلی اولویت همه باشد و ضمن تلاش برای دستیابی به این هدف باید از هر امری که ما را از این هدف دور می‌کند بپرهیزیم. تمام اهداف و نقدها باید به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی معطوف باشد و هر کاری که به این هدف آسیب می‌زند یا حاشیه ای که بر آن غلبه کند، از نظر ما مطرود است.

وی تأکید کرد: تحریم‌ها شدیدترین جنگ تاریخ بود و ما موفق شدیم آثار آن را به حداقل برسانیم، بنابراین در سال اقتصاد مقاومتی باید از این گشایش‌ها نهایت بهره را ببریم.

وی امسال را «استثنایی» و «ویژه» توصیف کرد و ادامه داد: پس از یک دوره تحریم کم سابقه که آثار مخرب آن را دیدیم امروز شاهد حذف محدودیت‌ها هستیم، بنابراین باید با صبر و حوصله نقاط ضعف را بشناسیم و از نقد همراه با تخطئه بپرهیزیم.

طیب نیا اظهار داشت: اطلاع رسانی در خصوص موفقیت‌های دولت و دستگاه‌های دولتی برای جامعه روحیه بخش و امیدبخش است، اما اگر نقد همراه با تخطئه باشد اعتماد مردم نسبت به مسؤولان سلب می‌شود و عنصر سرمایه اجتماعی خدشه دار می‌شود. به گفته وی اعتماد مردم به دولت، شرط لازم برای توفیق سیاستگذار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.