قدس آنلاین-تبریز: شهردار تبریز با اشاره به عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با کربلای معلی گفت: با تحقق این پیوند مبارک، امیدواریم به زودی شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد برافراشته‌شدن بیرق امام حسین(ع) در شهر تبریز باشد.

افق‌های توسعه و پیشرفت کشور، مرهون الطاف حضرت امام رضا(ع) است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، دکتر صادق نجفی در جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) که با حضور جمعی از خادمان حرم رضوی در مجتمع صدرا برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: تبریز، نخستین پایتخت جهان تشیع بوده و به برکت همین عنوان، توفیقات بین‌المللی خود را در عرصه‌های مختلفی فرهنگی و اجتماعی تداوم بخشیده است.

وی تصریح کرد: مدیریت اطلس شهرهای اسلامی، نایب‌رئیسی سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه خاورمیانه (UCLG MEWA)، پایتخت فرش دستباف جهان و پایتخت گردشگری 2018 کشورهای اسلامی از جمله عناوین افتخارآمیزی است که نصیب شهر تبریز شده و جایگاه جهانی این شهر را  تقویت کرده است. 

دکتر نجفی، ارتباطات بین‌المللی شهرداری تبریز را در خدمت مشی ارزشی شهر عنوان کرد و گفت: بر این اساس، در روزهای اخیر شاهد عقد قرارداد خواهرخواندگی با کربلای معلی بودیم؛ این پیوند مبارک، بی‌شک از عشق و ارادت شهروندان تبریزی به ساحت حضرت امام‌حسین(ع) نشات گرفته و ارتباطات دو شهر را با صمیمیت و انسجام بیشتری پیش خواهد برد.

وی با بیان این که هر آن‌چه امروز، ایران اسلامی در افق‌های توسعه و پیشرفت طی می‌کند، مرهون الطاف حضرت امام رضا(ع) است، اظهار داست: برگزاری سالانه آئین زیبا و معنوی «زیر سایه خورشید»، حضور خادمان و برافراشته‌شدن بیرق منور رضوی در شهر تبریز، فرصت مغتنمی است تا تبریز که همواره شیفته نهضت اهل بیت(ع) بوده، از نسیم معنوی خراسان متنعم شود.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: مردم تبریز، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، همواره موقعیت‌شناس بوده‌اند و به مدد تعالیم اهل‌بیت(ع) این خصلت ارزشمند را در طول تاریخ، در خدمت حیات انقلابی سرزمین خود قرار داده‌اند.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.