معاون آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به ویژگی‌های طرح‌های موفق قرآنی، گفت: برای ترویج فرهنگ قرآنی باید از نگاه تک بعدی فاصله بگیریم.

ویژگی‌ طرح‌های موفق قرآنی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی شکری معاون آموزش سازمان دارالقرآن در همایش افتتاحیه طرح استعدادهای درخشانی قرآنی استان‌های که امروز 25 مرداد برگزار شد با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ قرآنی باید از نگاه تک بعدی فاصله بگیریم اظهار داشت: در روند آموزش نوجوانان در اردوی استعدادهای درخشان قرآنی باید علاوه بر آموزش‌های تخصصی در زمینه قرائت، به تربیت قرآنی افراد متناسب با سبک زندگی دینی توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه یک فعال قرآنی باید انسانی فرهیخته در تمام عرصه‌ها باشد گفت: در ابتدای طرح استعدادهای درخشان قرآنی قرائت‌های اولیه نوجوانان ضبط می‌شود و در هر مرحله این تلاوت‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا روند رشد این استعدادها به درستی مشخص شود.

شکری با بیان اینکه در جریان برگزاری این طرح باید همفکری و هم‌افزایی داشته باشیم افزود: هر ایده‌ای که افراد برای بهتر شدن دارند باید مطرح شده و با تبادل فکری زمینه اجرایی شدن نظرات مثبت و مفید مهیا شود.

معاون آموزش سازمان دارالقرآن با اشاره به ویژگی‌های طرح‌های موفق قرآنی خاطرنشان کرد: در طرح استعدادهای درخشان قرآنی با توجه به این که با نوجوانان سر و کار داریم باید روندی مفرح و بانشاط پیش‌بینی شود، چرا که اگر شادی همراه با آموزش نباشد ممکن است نوجوانان برای ادامه حضور در این طرح رقبتی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های این طرح با کلاس‌های رسمی آموزشی دیگر متفاوت است افزود: در این طرح افراد با انگیزه شخصی و علاقه وارد می‌شوند بنابراین چون داوطلبان وارد طرح شدند با اشتیاق بیشتری سعی در یادگیری خواهند داشت. برهمین اساس باید از این فرصت به درستی بهره‌برداری کنیم تا انگیزه آنها برای حضور در دوره افزایش یابد.

شکری حرکت منظم و منسجم را یکی دیگر از ویژگی‌های طرح‌های موفق قرآنی عنوان کرد و گفت: در این طرح باید با انسجام پیش رویم تا افراد به  اهمیت طرح پی برده و با توجه بیشتری در کلاس‌ها حضور یابند. علاوه بر این باید به توزیع عادلانه امکانات آموزشی نیز توجه داشته باشیم.

معاون آموزش سازمان دارالقرآن توفیق الهی، تلاش وافر، نظم و دقت نظر در اجرا و همچنین وسعت نظر در برخورد با گروه مخاطب را از مهمترین مولفه‌های موفقیت طرح‌های آموزشی دانست و افزود: طرح استعدادهای قرآنی که در گذشته انجام می‌گرفت در مدت سه سال برنامه‌ریزی و اجرایی شد که یکی از دلایل موفقیت آن پیوستگی و انسجام در اجرای آن بود. بر همین اساس باید سعی کنیم طرح استعدادهای درخشان در استان‌ها را نیز به صورت مستمر برگزار کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.