مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور، با بیان اینکه آموزش در دوران کودکی مانند حکاکی روی سنگ، ماندگار است، گفت: تربیت نسل انقلابی بزرگترین وظیفه مربیان مهدهای مساجد است

تربیت نسل انقلابی بزرگترین وظیفه مربیان مهدهای مساجد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، مینو اصلانی صبح امروز در افتتاحیه ششمین دوره تربیت مربی مهدهای کودک مساجد که توسط سازمان بسیج جامعه زنان کشور با حضور بیش از 500 مربی خواهر بسیجی از سراسر کشور  در اردوگاه سردار شهید میرحسینی برگزار شد، با اشاره به صحبت های اخیر دبیرکل حزب الله لبنان، گفت: با نگاهی به این سخنان به خوبی روشن می شود که بحث مهم در صحبت های وی تاکید بر پیروی از ولایت فقیه به عنوان نائب امام زمان (عج) است و این درس خوبی است که باید سرلوحه آموزشی مربیان مهدهای کودک قرار گیرد.

 

وی افزود: لازم است که تمام مربیان مهدهای کودک مساجد بر ولایت پذیری و موضوع ولایت فقیه در ارتباط با کودکان کار کنند و با توجه به بیانات ایشان، سعی کنند این موضوعات را برای کودکان تبیین کنند و به این ترتیب آنان را نسبت به مسائل روز به شکلی دغدغه مند تربیت کنند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان کشور در ادامه با اشاره به اهمیت گفتار در آموزش به کودکان، گفت: معلمان و مربیان در کشور ژاپن مدام به کودکان یادآور می شوند که این کشور یک جزیره روی آب است و اگر آن ها تلاش نکنند، ممکن است این جزیره در آب فرو برود و به این ترتیب اهمیت فعالیت و اثرگذاری فرد بر جامعه و آینده کشور را به کودکان منتقل می کنند. بر این اساس بسیار مناسب است که مربیان مهدهای مساجد ما نیز به این موضوعات اهمیت بدهند و در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای ذاتی کودکان در مسیر پیشرفت آینده کشور گام بردارند.

 

اصلانی نقش پدران و مادران را در تربیت کودکان مهم دانست و افزود: متاسفانه در غرب تربیت کودک به نهادهای مدنی مختلفی سپرده شده است و نقش تربیتی والدین بسیار کم اهمیت جلوه داده می شود، درحالی که توصیه اسلام بر این است که والدین مهمترین اصل و رکن شکل گیری شخصیت کودک هستند و مربیان مهدهای مساجد نیز باید این موضوع را برای والدین تبیین کنید و آنان را در آموزش و تربیت اسلامی کودکان کمک کرده و راهنمایی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دوران کودکی سهم بسزایی در شکل گیری شخصیت انسان دارد، گفت: آموزش در دوران کودکی مانند حک کردن روی سنگ ماندگار است و لازم است که مربیان مهدهای مساجد با استفاده از امکان هم جواری این مهدها با مساجد، از فضای معنوی آن ها بهره ببرند تا تربیت انقلابی کودک شکل بگیرد.

 

تهذیب نفس و کسب تقوای الهی مربی مقدم بر تربیت نسل است

بنا بر این گزارش در ادامه این مراسم، آیت الله حسینی همدانی، به بیان تعدادی از مسائل اخلاقی که لازم است تا مربیان مهدهای مساجد در تربیت کودکان اعمال کنند، پرداخت.

 

وی در توصیه به مربیان مهدهای مساجد از آنان خواست که همواره اهل ذکر و یاد خداوند باشند و گفت: سعی کنید محور فعالیت هایتان جلب رضایت پروردگار باشد زیرا آن زمان است که قرب الی الله حاصل می شود.

 

امام جمعه شهر کرج، افزود: رعایت تقوا اصل مهمی برای رسیدن به مقام قرب الهی است و در سایه رعایت این مهم است که فرقان یعنی قدرت تشخیص حق از باطل برای انسان حاصل می شود.

 

حسینی همدانی از مربیان مهدهای کودک مساجد خواست که در امر آموزش کودکان از تهذیب نفس خود نیز غافل نباشند و با بهره گیری از سفارش های ائمه اطهار (ع) بتوانند ادامه دهنده راه آن بزرگواران در تربیت نسل آینده باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.