قدس آنلاین - گیلان - مریم غلامپور : مدیرعامل شرکت سهامی توزیع نیروی برق گیلان به چسبیدگی شهرها و روستاها در این استان اشاره کرد و گفت: پراکندگی مشترکان از چالش‌های برق‌رسانی در گیلان است.

پراکندگی مشترکان چالش برق‌رسانی در گیلان

جمشید طالبی با اشاره به وجود دو مشکل در حوزه برق استان اظهار کرد: گیلان طبق آمار صنعت برق ایران پراکنده‌ترین مشترکان را در کشور دارد.

وی، شهرها و روستاهای گیلان را به‌هم چسبیده عنوان کرد و افزود: پراکندگی مذکور از نظر سرویس‌دهی، تعمیر و نگه‌داری شبکه برق کار را سخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت سهامی توزیع نیروی برق گیلان با بیان اینکه رطوبت بالا از دیگر مشکلات صنعت برق در استان است، تصریح کرد: عمر تجهیزات برق در گیلان نسبت به استان‌های دیگر کشور پایین‌تر است.

طالبی، خواستار توجه ویژه مسؤولان گیلان نسبت به صنعت برق این استان شد و بیان کرد: نیازمند نگاه ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به منظور توسعه صنعت برق در استان هستیم.

وی به جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفری گیلان اشاره کرد و گفت: یک‌میلیون و 300 هزار مشترک برق در 16 شهرستان و 52 شهر استان داریم.

مدیرعامل شرکت سهامی توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به 27 هزار و 600 کیلومتر شبکه توزیع برق در استان، خاطرنشان کرد: برق مشترکان برق گیلان از طریق 350 فیدر 20 کیلوولت و 17 هزار و 700 پست ترانس تامین می‌شود.

طالبی، تعداد 9 هزار و 300 مشترک برق گیلان را «دیماندی» خواند و یادآور شد: مصرف برق مشترکان مذکور بیش از 30 کیلووات است و مشترکان مصارف سنگین ما محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 540 روستای گیلان برق‌دار هستند، اظهار کرد: روستاهای بالای 10 خانوار که مشکل منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست نداشته باشند، بر‌ق‌دار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت سهامی توزیع نیروی برق گیلان، برقدار کردن روستاهای دارای کد را از برنامه‌های این شرکت در استان عنوان کرد و افزود: هفته دولت امسال چهار روستا در حوزه تالش با استفاده از انرژی خورشیدی برقدار می‌شوند.

طالبی با اشاره به برقدار ‌کردن چهار روستا با استفاده از انرژی خورشیدی در شهرستان رضوانشهر در سال گذشته، بیان کرد: مناطق مذکور سخت‌گذر هستند و جاده دسترسی ندارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.