قدس آنلاین: رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: از خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر در قالب ۲۴۰۰ گروه ۱۵ نفره به ۲۴۰۰ نقطه محروم استان اعزام شدند.

۷۰ هزار جهادگر به ۲۴۰۰ نقطه محروم خراسان رضوی اعزام شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمد روحانی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: برنامه‌های اردوهای جهادی بسیج سازدگی همه ساله در ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان در روستاهای و مناطق محروم استان برگزار می‌شود که 80 درصد برنامه‌ها در فصل تابستان و 20 درصد دیگر در ایام تعطیلات نوروز متمرکز شده است.

وی افزود: برنامه‌های فصل تابستان امسال پس از تعطیلات عیدسعید فطر با حضور حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی و اعضای گروه‌های جهادی 31 استان کشور در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد و این گروه‌ها با بدرقه مسئولان حاضر در جلسه فعالیت خود در مناطق محروم استان‌هایشان را آغاز کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با بیان اینکه اردوهای جهادی امسال با شعار جهادگران رضوی در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: وجه تمایز اردوهای امسال نسبت به سال‌های گذشته در پشتیبانی آستان قدس رضوی از این گروه‌ها بوده است که برای خودسازی خود نیروهای جهادگر هم بسیار مؤثر است و این جهادگران رضوی با پرچم سبز امام رضا(ع) وارد روستاها و مناطق محروم شدند و نمک و نبات متبرک امام رضا(ع) را در میان ساکنان این مناطق توزیع کردند که به واقع حال و هوایی خاصی را در این مناطق ایجاد کرده بود.

روحانی درباره آمار جهادگران خراسان رضوی که در این اردوها حاضر هستند، تصریح کرد: از خراسان رضوی 70 هزار نفر در قالب 2400 گروه 15 نفره به 2400 نقطه محروم استان اعزام شدند و این گروه‌ها در ایام فرخنده دهه کرامت برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار کردند.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در روستاها و مناطق محروم خراسان رضوی، تأکید کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در روستاها و مناطق محروم توسط بسیجیان جهادگر می‌توان به مدرسه سازی، مسجد سازی، درمان بیماران، مرمت بناها، برگزاری محافل دینی، فرهنگی و آموزشی، مقام سازی واحدهای مسکونی، کنترل سیلاب‌ها، احیاء قنوات، مبارزه با سن گندم و غیره اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی از همکاری مطلوب این مجموعه با دیگر نهادها خبر داد و گفت: در طرح اشتغال‌زایی همکاری بسیار خوبی با کمیته امداد امام خمینی(ره) داریم تا در جهت اشتغال روستائیان و ساکنان مناطق محروم اقدام مناسبی صورت پذیرد؛ همچنین از دیگر مجموعه‌هایی که با بسیج سازندگی خراسان رضوی همکاری دارند می‌توان از آستان قدس رضوی، استانداری، جهاد کشاورزی، محیط زیست، آموزش و پرورش، دانشگاه فردوسی، میراث فرهنگی، بهزیستی و غیره نام برد.

روحانی گفت: از زمان اجرای طرح اشتغال‌زایی در بسیج سازندگی خراسان رضوی تاکنون 250 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی در قالب وام‌هایی با سود 16 درصد از 3 تا 30 میلیون تومان به متقاضیان اعطا شده است و نحوه بازپرداخت این وام‌های اعطایی هم در مدت زمان 3 سال و پس از 6 ماه تنفس خواهد بود.

وی افزود: حمایت‌ها در حوزه‌های زنبورداری، گل‌خانه، زعفران، مشاغل خانگی و غیره صورت پذیرفته است که این حمایت‌های صورت گرفته سبب اشتغال 1800 نفر از بسیجیان و غیربسیجیان هراسان رضوی به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان رضوی با اشاره به افزایش آمار جهادگران حاضر در اردوهای جهادی خراسان رضوی، بیان کرد: در سال گذشته 64 هزار نفر در اردوهای جهادی خراسان رضوی حاضر بودند که این عدد در سال 95 با افزایش 6 هزار نفری بسیجیان متقاضی حضور در این اردوها به 70 هزار نفر رسیده است و از این تعداد 7 هزار نفر از آن‌ها در اردوهای جهادی ایام تعطیلات نوروز امسال حاضر بودند و در این ایام بیش از 40 هزار اردو در قالب 2 هزار گروه جهادی برگزار شد؛ همچنین با اقدامات صورت گرفته 280 گروه جهادی خراسان رضوی شناسنامه‌دار شدند.

روحانی تصریح کرد: وقتی کار با موفقیت پیش می‌رود که همه با هم باشیم و در این صورت است که سود و مزایای آن هم چند جانبه است و سبب تقویت و افززایش امید روستائیان و ساکنان مناطق محروم می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: در نظر داریم تا روستاها به عنوان اهداف گردشگری باشند و در این رابطه میراث فرهنگی هم همکاری لازم را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.