۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
کد خبر: 413297

پس از آنکه ترزا می، نخست وزیر انگلیس در ماه گذشته میلادی امضای پروژه اتمی "هینکلی پوینت" را در سامرست به تاخیر انداخت، چین به لندن درباره مسدود کردن راه‌های سرمایه گذاری در انگلیس هشدار داده و گفت این اقدام باعث خسارات مالی جبران ناپذیری برای انگلیس می‌شود.

ترزا می به دنبال "روابط قوی‌تر" با چین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، نخست وزیر انگلیس در نامه‌ای به رییس جمهور و نخست وزیر چین اعلام کرد که به دنبال روابط اقتصادی و تجاری بیشتر با چین است اگرچه هنوز مناقشاتی درباره تاخیر پروژه اتمی 24 میلیارد دلاری چین در انگلیس به دلیل مسائل امنیتی ناشی از سرمایه گذاری پکن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد از قول یکی از مقام های انگلیسی اعلام کرد که انگلیس به دنبال روابط و همکاری‌های بیشتر میان چین و لندن است.

آلوک شارما، معاون پارلمانی وزیر خارجه انگلیس در امور خارجی و دفتر کشورهای مشترک‌المنافع به وانگ یی، وزیر خارجه چین گفته بود که ترزا می نامه‌ای به شی جینپینگ، رییس جمهور و لی کچیانگ، نخست وزیر چین نوشته و در آن به همکاری‌های بیشتر میان دو کشور به ویژه حضور در نشست آتی گروه 20 در چین اشاره کرده است.

وزارت خارجه چین در ادامه بیانیه خود آورده است: انگلیس به دنبال همکاری بیشتر تجاری و اقتصادی با پکن و همچنین مسائل جهانی است.

معاون پارلمانی وزیر خارجه انگلیس در امور خارجی و دفتر کشورهای مشترک‌المنافع به وانگ یی گفت که پکن بر این باور است که انگلیس می‌تواند به همکاری‌های خود با چین بر اساس سیاست باز ادامه دهد.

دیوید کامرون، نخست وزیر مستعفی انگلیس گفته بود، پروژه اتمی هینکلی در سامرست نشان دهنده تلاش چشمگیر دولت انگلیس در تمایل بیش از پیش نسبت به سرمایه گذاری خارجی است اما ترزا می نگران امنیت این سرمایه گذاری از سوی چین در کشور است و به همین دلیل است که می‌خواهد آن را بررسی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.