قدس آنلاین- سعید کوشافر: راننده اتوبوس را نگه داشت تا ببیند سر و صدا در قسمت بانوان برای چیست؟ او به طرف عقب اتوبوس حرکت کرد که متوجه شد زنی با صدایی شبیه ناله از سرقت کیفش سخن می‌گوید.

پایان کار ۳ جیب‌بر اتوبوس در کلانتری بانوان

راننده نمی‌دانست چه کند پس از زن خواست که پیاده شده و در اولین کلانتری طرح شکایت کند.

زن به محض پیاده شدن از اتوبوس و با دیدن اولین مأمور پلیس ماجرا را بازگو کرد و سپس به کلانتری هدایت شده. افسر نگهبان کلانتری به محض شنیدن سخنان زن جوان متوجه شد که یکی دیگر از سرقتهای سریالی کیف و جیب در اتوبوس شرکت واحد است، او از زن خواست که آرامشش را حفظ کند و نامه‌ای برای پیگیری این سرقتها بنویسد، زن با توجه به اینکه عمده این سرقت‌ها در قسمت زنانه اتوبوسها رخ می‌دهد از کلانتری بانوان مشهد در این خصوص یاری خواست.

به محض رسیدن نامه، کلانتری بانوان دستگیری این جیب‌برها را در دستورکار قرار داد، طرح ویژه‌ای برای شناسایی ریخته شده و مأموران پلیس زن راهی شدند، آنها در مرحله اول عملیات گشت‌های نامحسوس را در برنامه قرار دادند تا با شیوه تله گذاری متهمان را جلب و جذب کنند.

این عملیات اتفاقاً مؤثر افتاد و خیلی زود به نتیجه رسید، مأموری که در یکی از میدانهای هسته مرکزی مشهد بود گزارش کرد که به زنی 40 ساله مظنون شده که خود را به زنان در حال سوار شدن بر اتوبوس نزدیک می‌کند اما سوار اتوبوس نمی‌شود.

این شگرد خوبی بود او بعد از سرقت سوار اتوبوس نمی‌شد و حتی اگر تمام درهای اتوبوس را می‌بستند و همه را می‌گشتند هم چیزی پیدا نمی‌کردند، از دیگر سو فضا برای فرار در صورت متوجه شدن مالباخته زیاد بود و شلوغی جمعیت راه را برای تعقیبش می‌بست.

مأمور پلیس زن اندک اندک و به صورت کاملاً نامحسوس که جلب توجه نکند خود را به این مظنون نزدیک کرد.

پلیس زن باید دقتش را چند برابر می‌کرد تا مظنون متوجه او نشود و همین هم باعث شد تا زمانی که این زن 40 ساله کیف یکی از مسافران را زد، سردی دستبند پلیس را بر دستش احساس کند در کمال ناباوری به چهره زنی که لحظاتی قبل در کنارش ایستاده بود خیره شود، بله او یک مأمور عملیاتی پلیس بانوان کلانتری بانوان مشهد بود.

زن شروع به عجز و لابه کرد شاید دل مأمور پلیس را به رحم بیاورد و راهی برای خلاصی بیابد، اما دستبند امکان هرگونه اقدام به فرار را از او سلب می‌کرد. از لهجه‌اش مشخص بود که مشهدی نیست و از شهرهای غربی کشور آمده است، مسأله‌ای که خودش هم آنرا تأیید کرد، الهام 40 ساله در کلانتری گفت که در ایام شلوغی مشهد برای سرقت به شرق کشور سفر کرده است و در بازرسی از وسایل همراهش یک کیف پول، دو دستگاه گوشی تلفن همراه و 120 هزار تومان وجه نقد که همگی مسروقه بودند، کشف شد.

البته این تنها صید مأموران زن نبود، آنها عملیات را در وسعت زیادی شروع کرده بودند و هدفشان جلب سارقان بود، پس دیگر مأموران هم یکی یکی به پایگاه اصلی که کلانتری بانوان بود بازمی‌گشتند.

مأموران ویژه این کلانتری در حالی که عملیات گشت نامحسوس و کنترل را برعهده داشتند دو مرد جوان را هم حین سرقت بازداشت کرده بودند.

جالب بود تله‌ای که آنها برای زن سارق گذاشته بودند این بار دو مرد را به سمت خود کشیده بود و این دو مرد 35 و 45 ساله در حالی که تلاش داشتند از مسافران اتوبوسها سرقت کنند به دام افتاده بودند.

آنها هم مانند الهام از شهرستانهای غربی برای سرقت به مشهد آمده بودند که بازرسی از این دو متهم نیز نشان داد که توانسته بودند 400 هزار تومان از جیب مسافران خالی کنند.

در همین راستا رئیس کلانتری بانوان مشهد به خبرنگار ما گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی از کیف دستی و وسایل همراه خانم‌ها در اتوبوس‌های شهری مشهد طرح ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها در دستورکار پلیس قرار گرفت.

سرگرد فاطمه پسندیده افزود: تیم‌های گشت نامحسوس کلانتری 34 بانوان در این عملیات ضربتی، زن 40 ساله‌ای را در ایستگاه اتوبوس‌های بی آر تی میدان بیت المقدس مشهد به عنوان مظنون تحت نظر قرار دادند و او را در حال سرقت از خانم‌هایی که قصد سوار شدن به اتوبوس را داشتند. دستگیر کردند.

از این زن 40 ساله که الهام نام دارد و از غرب کشور برای سرقت به مشهد آمده دو دستگاه گوشی تلفن همراه، یک کیف پول، 120 هزار تومان وجه نقد مسروقه کشف شد.

رئیس کلانتری 34 بانوان مشهد افزود: افسران پلیس زن در اجرای این مأموریت ضربتی دومرد جوان را نیز در حال سرقت از مسافران اتوبوس دستگیر کردند.

این دو متهم که 35 و 45 سال دارند نیز از شهرهای غربی کشور برای سرقت به مشهد آمده‌اند و در بازرسی از آن‌ها 400 هزار تومان وجه نقد مسروقه کشف شد.

وی با اشاره به این مطلب که سارقان دستگیر شده به طور فصلی و برای سرقت به مشهد سفر می‌کنند گفت: تحقیقات برای کشف سرقت‌های انجام شده توسط آنها ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.