۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 413608

با تشکیل توده گردوخاک در شمال عراق و حرکت آن به سمت شرق، گرد و غبار تا پایان روز چهارشنبه در غرب کشور تداوم می‌یابد و علاوه بر آن به مناطق شمال غرب و جنوب غرب کشور نیز گسترش می‌یابد.

وقوع گرد و غبار در مناطق غربی کشور

به گزارش قدس آنلاین، براساس اطلاعات نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی در 3 روز آینده در اغلب نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم است.
در 3 روز آینده در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر‌ پیش‌بینی می‌شود.همچنین در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک رخ خواهد داد.
با تشکیل توده گردوخاک بر روی شمال عراق و حرکت آن به سمت شرق، گردوغبار تا پایان روز چهارشنبه در منطقه غرب کشور تداوم می‌یابد و علاوه بر آن به مناطق شمال غرب و جنوب غرب کشور نیز گسترش می‌یابد، بنابراین طی روز چهارشنبه در آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، ایلام و خوزستان وقوع گردوغبار پیش‌بینی و توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت کاهش اثرات مخرب این پدیده صورت گیرد.
‌امروز در جنوب غرب کشور پدیده گردوخاک از انتظار نیست.
آسمان تهران 2 روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 34 و 24 درجه خواهد بود.
در روز آینده اهواز با دمای 47 درجه بالای صفر و پس از آن بندرعباس با دمای 41 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرهای کشور و شهرکرد با 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر کشور خواهد بود
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 27 مرداد 230.8 میلی‌متر است. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 191.8 میلی‌متر بود که نشان از رشد بارش‌ها در سال جاری دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.