عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سعادت انسان در گروی عمل به دستورات الهی قرآن است، از این رو باید فرهنگ قرآنی باید در جامعه تقویت شود.

 فرهنگ قرآنی باید در جامعه تقویت شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 27 مرداد) در مراسم تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در امام‌زاده سید علی در قم با اشاره به آیات قرآن کریم در هدایت انسان‌ها عنوان کرد: قرآن کریم دارای ویژگی‌های مهمی در زندگی بشر است که او را به سوی سعادت رهنمون می‌سازد.

امام جمعه موقت قم درباره مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب آسمانی افزود: قرآن کریم کتابی ارزشمند بوده که به منظور موعظه، شفای بیماران، هدایت بشر و رحمت نازل شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق روایات، قرآن کریم انسان را موعظه می‌کند و پند و تذکر می‌دهد تا بشر به سمت و سوی کمال و اخلاق حرکت کند.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: قرآن کریم شفای بیماری‌های روحی و فکری است و تا زمانی که در زندگی انسان حضور دارد، اجازه حرکت به سمت بدی‌ها را نمی‌دهد چرا که قرآن کریم روح و روان را پاکسازی می نماید و درون را پالایش می‌کند.

وی بیان کرد: سعادت انسان در گروی عمل به دستورات الهی در قرآن کریم است، از این رو تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: والدین باید فرزندان خود را از دوران کودکی با قرآن کریم آشنا کنند تا تربیتی قرآنی و اخلاقی داشته باشند.

وی ادامه داد: در گذشته روال بر این بود که والدین توجه ویژه‌ای به آموزش قرآن در کودکان داشتند و از همان سنین کودکی، فرزندان خود را به مکتب خانه می فرستادند اما متاسفانه امروز برخی از دانشجویان قادر به انجام آداب تلاوت قرآن نیستند.

امام جمعه قم تصریح کرد: فرهنگ قرآنی در خانواده باید از همان سنین کودکی تبیین شود ضمن اینکه در نظام آموزشی کشور نیز تقویت فرهنگ آموزش قرآن کریم دارای جایگاه مهمی است.

وی قرآن کریم را سرمنشاء آرامش خواند و خاطرنشان کرد: این کتاب آسمانی انسان را از گمراهی می‌رهاند و مایه هدایت و رهبری مردم و متقین و مسلمین می شود.

آیت الله حسینی بوشهری شناخت قرآن کریم را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد:آموزش و قرائت به طور دائم و حفظ آیات و عدم غفلت از آیات الهی موجب تقویت و ارتقای فرهنگی قرآنی در جامعه می شود.

وی گفت:مسئولان نیز در تبیین فرهنگ قرآنی در جامعه از رسالت مهمی برخوردار هستند و باید با برنامه های دقیق و راهبردی جامعه را قرآنی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.