معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد تاکید کرد که دوره بعدی نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن کریم به صورت عمیق‌تر و محتوایی‌تر برگزار می‌شود.

 ضرورت توجه به آثار تبیینی معانی ارزشی قرآن در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، مراسم تجلیل از دست اندرکاران بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسئولین کشوری در محل مجمتع فرهنگی و هنری باغ زیبا برگزار شد. 
حشمتی در این مراسم ضمن تشکر از دست‎اندرکاران نمایشگاه بین‎المللی قرآن کریم، گفت: امسال خبرنگاران خبرگزاری‎ها با شور و اشتیاق اخبار نمایشگاه بین‎المللی قرآن کریم را پوشش دادند و همکاران خودمان نیز زحمات زیادی را متحمل شدند. همچنین از مجموعه دست‎اندرکاران مصلای بزرگ تهران به عنوان میزبان این نمایشگاه نهایت تشکر را داریم.
وی با اشاره به محتوای نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تصریح کرد: برای اینکه بخش هنری نمایشگاه فعال‌تر شود، از برخی مجموعه‎دارهای هنری دعوت به همکاری کردیم تا با حمایتی که از جانب ما می‌شوند بتوانند کارهای هنری قرآنی خود را در معرض نمایش قرار دهند. با این حال بخشی از آثار قرآنی را نتوانستیم به دلایل مختلفی پوشش دهیم.
حشمتی با اشاره به غرفه‎های مختلف و برخی برنامه‎های این نمایشگاه اظهار کرد: غرفه‎های فروش تعامل خوبی با مردم داشتند و نیز بازارچه‎های عفاف و حجاب، کتاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی به خوبی در معرض نمایش گذاشته شد. همچنین در نمایشگاه قرآن امسال سخنرانان و محققین زیادی حضور یافتند و نیز تعداد زیادی رونمایی از آثار قرآنی داشتیم.
وی باتوجه به شعار امسال نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: موضوع فهم قرآن که شعار امسال نمایشگاه بین‎المللی قرآن کریم بود برای ما بار سنگینی ایجاد کرد و فهمیدیم در طول سال باید به آن پرداخته شود. ان‌شاءالله آثار حجمی و هنری که به عنوان آثار مبیّن معانی ارزشی قرآن به مخاطب هستند، در دستور کار ما هست.
حشمتی ضمن بیان اینکه همزمان در 40 شهر کشورمان این نمایشگاه برگزار شد، تصریح کرد: نمایشگاه بین‎المللی قرآن کریم در بین کشورهای اسلامی درخشش خاصی دارد و بی‌نظیر است. این نمایشگاه در 40 شهر کشورمان برگزار شد.
وی با اشاره به دوره بعدی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: از هم‌اکنون بیست‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را رسماً آغاز می‌کنیم تا بتوانیم دوره بعدی را به صورت عمیق‌تر و محتوایی‌تر برگزار کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.