قدس ‌آنلاین- بیرجند: سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در خراسان جنوبی با معرفی نفرات برگزیده در هشت رشته حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، ۳۰جزء، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی به‌کار خود پایان داد و در این دوره ۴۵ نفر موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شدند.

معرفی برترین های سی ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم درخراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی درآئین اختتامیه  این دوره از مسابقات دربیرجند اظهار داشت: همه شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی برنده هستند زیرا شنیدن آیات خداوند نورانیت می‌آورد و هیچ کس را در این گونه مسابقات بازنده نمی‌دانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی  با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که «هیچ جلای برای دل انسان، بهتر از قرآن نیست» افزود: انسان یک عقل و یک قلب دارد و همواره نیز مسائلی مربوط به عقل و مسائلی مربوط به دل انسان است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآنی تصریح کرد: هنر با قلب و علم با عقل انسان همراه است و دین مربوط به قلب است و همچنین مرتبط با عقل نیز است اما در دینی که صرفاً با عقل نگاه شود مسلمان نیست زیرا عقیده و ایمان مربوط به دل است.

عابدی با بیان اینکه شفای درد دل قرآن است گفت: قرآن دل پاک می‌خواهد و امیدواریم دلهای همگان ظرف علم و معرفت به قرآن باشد.

در اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی در خراسان جنوبی از 45 نفر افراد برگزیده هشت رشته حفظ 5 جزء، 10 جزء، 20 جزء، 30جزء، ترتیل، قرائت، اذان و دعاخوانی شامل 21 خواهر و 24 برادر که مقامات اول تا سوم را کسب کردن قدردانی شد.

همچنین نفرات اول هر رشته به جز حفظ 5 جزء قرآن کریم به مسابقات کشوری قرآن کریم که در مهرماه به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود راه یافتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.