قره‌خانی قراردادهای جدید نفتی را مغایر با مصالح نظام دانست و گفت که ابهامات این قراردادها باید برطرف شود.

قراردادهای جدید نفتی مغایر مصالح نظام / ابهامات برطرف شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع قراردادهای جدید نفتی، اظهار کرد: با توجه به نظر کارشناسان در بخشی از این قراردادها ابهاماتی وجود دارد از جمله اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب رعایت نشده و باید این ابهامات رفع شود.

وی افزود: کمیسیون انرژی مجلس در کنار نظرات کارشناسی کمیته‌ای مستقل از منتقدین، دبیر هیئت تطبیق مجلس، وزیر نفت و مدیران نفتی تشکیل داده تا این موارد را پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: طی نامه‌ای از سازمان بازرسی‌کل‌کشور، دیوان محاسبات و مرکز پژوهشهای مجلس هم درخواست شده تا نظرات کارشناسی خود را درباره قراردادهای جدید نفتی به این کمیته ارائه دهند.

قره خانی تاکید کرد: در این قراردادها مواردی که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب یا مصالح نظام مغایرت داشته باشد باید اصلاح شود. نگرانیهایی در این قراردادها احساس می‌شود که امیدواریم آنها نیزبه‌زودی مرتفع شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس تا اصلاح ابهامات قراردادهای جدید نفتی موضوع را پیگیری خواهد کرد، گفت: شورای عالی انرژی، کمیسیون انرژی و وزارت نفت چندین جلسه برگزار کردند و برای تکمیل این جلسات و روند اصلاحیات قراردادها، فردا از وزیر نفت دعوت شد تا درباره موارد مبهم در صحن علنی مجلس توضیحات لازم را ارائه دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.