رئیس شورای عالی سیاسی یمن در اجتماع عظیم مردم این کشور در صنعا تاکید کرد که دولت یمن طی روزهای آینده تشکیل خواهد شد.

  دستمان را برای صلح دراز می‌کنیم نه تسلیم شدن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی در اجتماع عظیم و بی سابقه شهروندان یمنی که برای حمایت از این شورا در صنعا گرد هم آمده بودند گفت: دولت یمن طی روزهای آینده تشکیل خواهد شد.

وی افزود: دستانمان را برای صلح دراز می‌کنیم نه برای تسلیم شدن،  دستانمان را به سوی همه دولتهای جهان غیر از رژیم صهیونیستی دراز می‌کنیم.

وی از اعضای هیئت مذاکره کننده در مسقط خواست که هرچه سریع‌تر به کشور بازگردند و قبل از بازگشت به کشور و مشورت با شورای سیاسی یمن، با اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل دیدار نکنند، زیرا وی نتوانست در مسقط، مجوزی برای بازگشت هیئت صنعا به یمن صادر کند.

الصماد با بیان اینکه متجاوزان باید بدانند که معادله جدیدی در یمن تشکیل شده و ملت پشتوانه ما است، تاکید کرد: برخی کشورها که صدای ملت یمن را نمی‌شوند شایسته احترام مردم خود نیز که روزی آنها را محاکمه می‌کنند، نیستند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با قدردانی از شرکت کنندگان در این تظاهرات، گفت: شما صخره محکمی هستید که همه توطئه‌های دشمنان را در هم می‌شکنید.

وی افزود: این تعداد از تظاهرات کنندگان چندین برابر ساکنان چهار کشور عربی خلیج فارس است که در تجاوز علیه یمن شرکت دارد.

الصماد با بیان اینکه شورای عالی سیاسی یمن عصای جادویی ندارد و نمی‌تواند همه چالشها را فورا از بین ببرد گفت: این شورا برای برآورده کردن خواسته‌های مردم تشکیل شده است.

وی با تاکید بر تحقق شراکت اجتماعی و آشتی ملی، وعده بهبود اوضاع امنیتی و تقویت نقش زنان را به مردم داد.

پارلمان یمن روز چهارشنبه 23 مرداد ماه، توافق تشکیل شورای عالی سیاسی را تصویب و اعضای شورای سیاسی یمن نیز 24 مرداد در برابر نمایندگان پارلمان سوگند یاد کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.