قدس آنلاین: سخنگوی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: طب ایرانی جایگاهی کهن در سطح جهان دارد و ایران جزو ۵ کشور برتر دنیا در حوزه پزشکی است.

ایران جزو ۵ کشور برتر دنیا در حوزه پزشکی است

به گزارش قدس آنلاین، عباس شجاعی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: طب ایرانی جایگاهی کهن در سطح جهان دارد و امروزه با تلاش‌ها و مجاهدت‌های صورت گرفته ایران جزو 5 کشور برتر دنیا در حوزه پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی به دنیال آن است تا حافظ منافع مردم و جامعه پزشکی باشد، افزود: خراسان رضوی به دلیل سبقه‌ای که دارد مهد پزشکی ایران است و افتخار این استان خدمت رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) است.

سخنگوی سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به استقبال زائران خارجی از خدمات درمانی پزشکان ایرانی، خاطرنشان کرد: سالانه 30 میلیون نفر به مشهد مشرف می‌شوند که 10 درصد آن‌ها و معادل 3 میلیون نفر زائران خارجی امام رضا(ع) هستند و از این تعداد 20 درصد و حدود 600 هزار نفر طالب ارائه خدمات پزشکی طبیبان ایرانی هستند که این خدمات در سطوح مختلف ارائه می‌شود و خراسان رضوی در امر خدمت رسانی در حوزه پزشکی پیشتاز کشور است.

شجاعی درباره شکایات مردمی از پزشکان، تصریح کرد: در سال گذشته 5 میلیون خدمت در مشهد ارائه شد و مجموع شکایات واصله از پزشکاند هم در 400 پرونده بود که پس از بررسی‌های صورت گرفته از سه منظر، تنها در 79 مورد قصور پزشک محرز شد.

وی تأکید کرد: 13 هزار نفر در رشته‌های تحصصی متعدد و در سطوح مختلف عضو سازمان نظام پزشکی مشهد هستند.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد بیان کرد: بحث نظام سلامت را در دولت تدبیر و امید داشتیم که این اقدام با ابراز رضایت مقام معظم رهبری همراه بود، اما این طرح در کنار مزایایی که داشت با معایبی هم مواجه بود که یکی از آن‌ها تأخیر چندین ماهه در پرداختی بیمه‌های بخش دولتی و خصوصی بود.

شحاعی گفت: اگر می‌خواهیم امکانات و تجهیزات به‌روز باشد باید به همان میزان حمایت‌های لازم را داشته باشیم و متأسفانه شاهدیم که پزشکان پس از یک سال حقوق و مزایای خود را دریافت می‌کنند که این امر پسندیده نیست و سبب آسیب پذیری نظام سلامت می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.