طبق بررسی‌های معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن، از مجموع آیات قرآن به کار رفته در مفاتیح‌الجنان و صحیفه سجادیه به ترتیب ۱۲ و ۴ مورد دارای اشکال و آیات قرآن موجود در نهج‌البلاغه نیز فاقد غلط است.

 آیات و عبارات قرآنی مفاتیح‌الجنان و صحیفه سجادیه اصلاح شد/ در نهج‌البلاغه اشتباهی دیده نشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، احمد زرنگار معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن‌الکریم ، در رابطه با اصلاح اغلاط عبارات قرآنی موجود در کتاب «مفاتیح الجنان» با اشاره به اینکه 823 آیه در این کتاب شریف وجود دارد که برخی از آنها عباراتی از آیات قرآن کریم است؛ از احصاء 12 مورد اشتباه در آنها خبر داد.

وی اخذ مجوز از وزارت ارشاد برای چاپ مفاتیح‌الجنان را از آغاز سال 1395 را ضروری اعلام کرد و افزود: در فاز بعدی به تصحیح تمامی متن مفاتیح‌الجنان خواهیم پرداخت و با در اختیار قرار دادن فایل متن تصحیح شده، ناشران می‌توانند به صورت رایگان، از آن برای چاپ مفاتیح‌الجنان استفاده کنند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن‌الکریم در خصوص اغلاط استخراج شده از عبارات قرآنی صحیفه سجادیه نیز گفت: 62 آیه در صحیفه وجود دارد که 4 مورد غلط فاحش در آن یافتیم. 

زرنگار با اشاره به اختلاف نسخه‌های صحیفه سجادیه افزود: در نسخه‌ای که مورد بررسی ما قرار گرفت، آیات قرآن موجود در فراز 12 دعای اول، فراز 13 دعای دوم، فراز 11 دعای بیست‌و‌چهارم و فراز 31 دعای پانزدهم، دارای اشکال است.

وی از بدون اشکال بودن آیات موجود در نهج البلاغه خبر داد و گفت: نسخه‌ای که توسط این مرکز تصحیح شد فاقد غلط است، البته خود عبارات غلط اعرابی زیادی دارند که تصحیح خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.