۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 415078

کاروان ورزش چین در المپیک ریو به سقوط خود ادامه داد و رده دوم را از دست داد.

چین در ریو سقوط کرد/ حفظ جایگاه صدرنشین لندن

به گزارش قدس آنلاین، در پایان سی و یکمین دوره بازیهای المپیک ریو که با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۹ کشور ۱۵ تا ۳۱ مردادماه برگزار شد کاروان ورزش چین به روند نزولی خود ادامه داد و عنوان دومی لندن را به بریتانیا واگذار کرد.

در این دوره از رقابتها در مجموع ۹۷۵ مدال برای ۴۳ رشته ورزشی توزیع شد که در پایان آمریکا برای دومین دوره پیاپی در بازیهای المپیک تابستانی در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. این کشور با ۱۲۱ مدال شامل ۴۶ طلا، ۳۷ نقره و ۳۸ برنز اول شد و جایگاه خود در لندن را حفظ کرد.

اما اتفاق ویژه را بریتانیا رقم زد که از چین سبقت گرفت. بریتانیا با یک پله صعود به رده دوم به کار خود در المپیک ۲۰۱۶ پایان داد. این کشور با ۶۷ مدال شامل ۲۷ طلا، ۲۳ نقره و ۱۷ برنز در رده دوم قرار گرفت.

ورزش چین که در سال ۲۰۰۸ در رده بندی مدالی المپیک پکن اول شده بود. در سال ۲۰۱۲ با یک رده سقوط در رده دوم ایستاد و در سال ۲۰۱۶ نیز سوم شد. چین با ۷۰ مدال شامل ۲۶ طلا، ۱۸ نقره و ۲۶ برنز رده سوم جدول را به خود اختصاص داد.

در این جدول روسیه ، آلمان، ژاپن، فرانسه، کره جنوبی، ایتالیا و استرالیا به ترتیب چهارم تا دهم شدند. نکته جالب اینکه روس ها تا چند روز قبل از شروع المپیک از شرایط حضور خود بی خبر بودند و اخبار زیادی مبنی بر ممانعت از حضور ورزشکاران این کشور در المپیک ریو بخاطر دوپینگ سازمان یافته به گوش می رسید اما در نهایت این کشور چهارم شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.