قدس آنلاین: دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه در این جشنواره کمیته ای با عنوان ارتباط با جامعه و صنعت صادرات استان راه اندازی شد، گفت: جهت اجرایی شدن این کمیته با نهادها و ارگانهای مربوطه مذاکرات صورت گرفته است.

 کمیته ارتباط با جامعه و صنعت صادرات خراسان رضوی راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا ذهبی دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی امشب در مراسم اختتامیه اظهار داشت: این جشنواره با حمایت از طراحان و دانش آموزان مخترع در راستای اجرایی شدن طرح ها اقدام به معرفی طرح ها به ارگانهای مربوطه نموده است.
وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقدام و عمل افزود:به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل تمدن اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی مراسم اختتامیه و داوری جشنواره جوان خوارزمی بخش ویژه مدیریت شهری توسط گروه مشاوران جوان با مشارکت اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی برگزار شد.
دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه در این جشنواره کمیته ای با عنوان ارتباط با جامعه و صنعت صادرات استان راه اندازی شد اظهار داشت:جهت اجرایی شدن این کمیته با نهادها و ارگانهای مربوطه مذاکرات صورت گرفته است.
ذهبی ابراز کرد: این بخش از جشنواره علاوه بر شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های دانش آموزان نخبه، در گام بعدی به پرورش و تقویت این استعدادها می‌پردازد.
وی تصریح کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی، توجه به خلاقیت و نوآوری در توسعه‌ی فرهنگ زیارت و میزبانی از زائران، حساس‌سازی، آشناسازی و توانمندسازی دانش‌آموزان در عرصه مدیریت شهری و افزایش سرمایه اجتماعی مدیریت شهری از اهداف جشنواره جوان خوارزمی بخش ویژه مدیریت شهری می‌باشد.
دبیر هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی به حضور تیم‌ها در کارگاه آموزش بوم نوآوری سازمانی اشاره کرد و افزود: همچنین در اردوی دو روزه، 25 تیم پذیرفته شده در دور میزها مستقر شده و به کمک منتورها ایده خود را تکمیل نمودند.
ذهبی با بیان اینکه طرح ها بیشتر در زمینه مکانیک، برق و الکترونیک بوده است هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی طرح ها به مدیران شهری در راستای تحقق روحیه پژوهش و نوآوری وخلاقیت در بین دانش آموزان عنوان کرد.
وی مهمترین هدف این برنامه را ممانعت از توقف اجرایی شدن طرح های خوب و حمایت از اجرایی شدن طرح ها تا تولید و عملیاتی شدن آن ها عنوان کرد و گفت: در گذشته با اتمام جشنواره طرح ها و طراحان آن به فراموشی سپرده می شد و اینگونه برنامه ها خروجی نداشت اما با برگزاری چنین جشنواره هایی و حمایت از مخترعان جوان و طرح های آنها گامی در جهت اقدام و عمل که از منویات مقام معظم رهبری است بر می داریم.
در ادامه این مراسم مجید پیراسته مشاور و رئیس حوزه شهرداری مشهد با انتقاد از رها کردن طرح ها اظهار داشت: باید با همکاری تمام نهادها ،طرح ها را به نتیجه رساند و نباید طرح ها را در قالب طرح رها کرد بلکه با برنامه ریزی و عملیاتی کردن این طرح ها و ابتکارات استقلال را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.
وی هدف از این جشنواره را شناخت علایق، استعدادها و پرورش ابداع و نوآوری در بین دانش آموزان دانست و گفت: اگر بخواهیم دانش‌آموزان در همه عرصه‌ها رشد همه جانبه داشته باشند باید برای این رشد موقعیت خلق کنیم و این جشنواره یک موقعیت خوب رشد دهنده است که همه تفاوت‌های فردی و نیازهای متفاوت دانش آموزان را پوشش می‌دهد.
وی با اشاره به رویداد مشهد 2017 اظهار داشت: دستگاه های زیادی متولی این موضوع بوده و هستند که با کمک هم رویداد خوبی را رقم بزنند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.