قدس آنلاین- بیرجند: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجندگفت: امسال و سال آینده گسترش تخت‌های روان‌پزشکی در بیمارستان‌های عمومی استان از اقدامات و برنامه‌هایی است که حوزه درمان تدوین کرده است.

افزایش تخت های روان پزشکی دربیمارستان های عمومی خراسان جنوبی در دستور کار قراردارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین از بیرجند، محمد دهقانی‌فیروزآبادی در نشست خبری حوزه سلامت خراسان جنوبی  از راه‌اندازی بخش روان پزشکی در شهرستان  طبس خبر داد و افزود: وزارت بهداشت برای بهسازی بخش روان پزشکی اعتبارات خوبی داده و ساختمان بخش روان پزشکی بیمارستان نیاز به بهسازی دارد و از جمله اولویت‌ها‌ی کار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در بیمارستان‌های عمومی باید بخش‌ روان‌پزشکی وجود داشته باشد و در این راستا 20 تخت به بخش‌ روان‌پزشکی بیمارستان امام رضا(ع) اضافه شد که این تعداد کافی نیست و این بیمارستان به تعداد بیشتری تخت نیاز دارد.

دهقان با اشاره به اینکه کارخانه داروسازی برای ما بسیار حایز اهمیت است تصریح کرد: به‌زودی دانشکده داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی تاسیس می‌شود و از سال آینده پذیرش دانشجو خواهد داشت لذا باید تدابیر و اقداماتی برای تأسیس کارخانه داروسازی در این استان اندیشیده شود.

وی افزود: دانشگاه داروسازی جزو دانشگاه‌هایی است که کمتر به آن مجوز داده می‌شود و از سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی انجام می‌شود و همچنین 9 نفر بورس دانشگاه و 12 هیئت علمی داروسازی در این دانشگاه فعالیت دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به بهسازی بیمارستان امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: کار بهسازی بیمارستان امام رضا(ع) نیز به‌زودی انجام می‌شود تا بیماران فضای مطلوب‌تری برای بهبودی داشته باشند.

وی با اشاره به تکمیل 10 پایگاه اورژانس جاده‌ای استان یادآور شد: کلنیک ویژه امام رضا(ع) دارای فضا و تجهیزات بسیار خوبی است و میزان پذیرش بیمار نیز در این کلینیک افزایش داشته است.

دهقان با اشاره به افزایش آمار زایمان اظهار داشت: به دلیل افزایش تعداد زایمانها در خراسان جنوبی باید تخت‌های مراقبت‌های ویژه برای کودکان افزایش یابد و در این راستا  تعداد 12 تخت به NICU اضافه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه آموزش از راه دور برای درس جراحی اعصاب برای دانشجویان انجام شده است گفت: 17 جلسه درس جراحی عمومی از راه دور برای دانشجویان افغانستانی انجام و در شهریور ماه آزمون آن برگزار می‌شود.

دهقانی بیان کرد: کارخانه داروسازی برای ما بسیار اهمیت دارد و همچنین یکی از اصولی که دانشگا‌ها را به سوی برتر بودن سوق می‌دهد بین‌المللی‌سازی است.

وی با اشاره به برپایی مدرسه تابستان در دانشگاه تصریح کرد: در سه روز مجازی و چهار روز حضوری در حوزه بیماری قلب و عروق این مدرسه دروس خود را برگزار کرد که برای دانشجویان هزینه‌ای نداشته و بسیار مورد استقبال قرار گرفت همچنین به‌زودی مدرسه زمستانه در دانشگاه علوم پزشکی تأسیس می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: امکانات و ابزار آموزش از راه دور این دانشگاه کامل است و مرکز آموزش الکترونیکی نیز تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه 11 دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه وجود دارد یادآور شد: در این راستا به جای آموزش حضوری آموزش از راه دور را برای دانشجویان خارج از کشور انجام خواهد شد زیرا آموزش از راه دور برای دانشگاه به صرفه‌تر است.

وی با اشاره به مدرک دانشجویان افغانستانی که به صورت آموزش از راه دور دروس را گذرانده‌‌اند افزود: این مدرک تحصیلی به صورت مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دانشگاه افغانستان به امضا خواهد رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.