مقامات ارشد فرانسوی از ۷ مورد بازداشت در ارتباط با اقدامات تروریستی تنها در ماه اخیر میلادی خبر داد.

۷ مورد بازداشت مظنونان اقدامات تروریست‌ها  تنها در یک ماه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، برنارد کازانو، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که در ماه اخیر میلادی  7 مورد بازداشت در ارتباط با اقدامات تروریستی صورت گرفته است. به گفته این وزیر فرانسوی در سه مورد از این بازداشتهای صورت گرفته عاملان تصمیم جدی برای حملات تروریستی داشته اند که در حال حاضر تمامی آنها در زندان به سر می‌برند.

طی سالهای اخیر فرانسه به یکی از اهداف گروه های تروریستی تبدیل شده است که این مسئله و ناآمادگی بخش های امنیتی و نظامی فرانسه باعث موفق بودن تروریستها در انجام ماموریتهای خود بوده است.

در آخرین واکنش فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه  در سخنانی تاکید کرد: پاریس قصد دارد با استفاده از نیروهای ذخیره موجود، یک گارد ملی تشکیل دهد تا از شهروندان در برابر حملات تروریستی، بهتر حفاظت کند.

از سوی دیگر آمارهای رسمی منتشر شده در فرانسه حاکی است که وضعیت گردشگری در این کشور به علت حملات تروریستی نوامبر گذشته، اعتراضات خیابانی، اعتصاب ها و بدی شرایط آب و هوایی، مطلوب نیست و تعداد گردشگران خارجی در سه ماه دوم امسال با افت فزاینده ای روبرو شده است.

بعید به نظر می رسد که گردشگری در فرانسه به خصوص پس از حمله راننده کامیون به مراسم روز جشن ملی در شهر نیس، با رشد و رونق روبرو شود. در این حمله بیش از 85 نفر کشته شدند و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.