بورس تهران در معاملات امروز شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام همزمان با مواجهه گروه‌های پیش رو بازار با مقاومت‌های قیمتی خود بود. بازاری که زیر سایه افت قیمت‌ها در بازارهای جهانی ریزش قیمت جهانی نفت را به نظاره نشسته بود.

عقب‌گرد ۱۲۲ واحدی شاخص کل بورس/ سایه بازارهای جهانی بر بازار سهام

به گزارش قدس آنلاين به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملان امروز سه‌شنبه 2 شهریورماه 95 با کاهش 122 واحدی به رقم 77 هزار و 964 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 43 واحد کاهش روی عدد 14 هزار و 494 واحد ایستاد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با افت 249 واحدی به عدد 87 هزار و 132 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 147 واحدی به رقم 55 هزار و 31 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 100 واحدی عدد 167 هزار و 710 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش یک واحدی عدد 800 واحد را تجربه کرد.

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ملی صنایع مس ایران با 21 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 18 واحد و سرمایه‌گذاری غدیر با 17 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل؛ معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت مخابرات ایران و همراه اول هر یک به ترتیب تا 37 واحد و کنتورسازی با 6 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 180 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 880 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 51 هزار و 769 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تکنوتار، نوسازی ساختمان تهران، سیمان شرق، سیمان کردستان، سیمان سپاهان و حق تقدم خرید سهام آن، حق تقدم خرید بانک انصار ، آ س پ، بیمه آرمان، سرمایه‌گذاری اعتلای البرز، اوراق گواهی سپرده عام بانک گردشگری از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ماشین‌سازی اراک، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، پست‌بانک ایران، ماشین‌سازی نیرو محرکه، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، حق تقدم خرید سهام فولاد خراسان، حق تقدم خرید سهام سیمان دشتستان متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران 14.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی مواجه بود، در عین حال 8 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذرآب به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

امروز در عین حال در نماد صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن شمال‌غرب بیش از 2 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان به صورت بلوکی میان کدهای درون گروهی منتقل شد.

به گزارش فارس، امروز گروه خودرویی با برخورد به سطوح مقاومتی خود و در عین حال ضعف نقدینگی در بازار نتوانست در جایگاه گروه‌های پیشروی بازار قرار گیرد.

در عین حال کاهش قیمت جهانی نفت خام بهانه‌ای شد تا عرضه و سهام در گروه پالایشی‌ها افزایش یابد. عمق پایین حجم معاملات سهام در روز جاری برخی از صاحبان نقدینگی را بر آن داشت با شناسایی برخی سهم‌های کوچک و نوسانی در بازار دوم انگیزه جدیدی را برای نوسان‌گیری پیدا کنند.

به گزارش فارس، بازار بورس امروز بازاری کم‌عمق و پر عرضه بود که در آن تک سهم‌ها و سهم‌های بازار دومی برای سفته‌بازان جذاب بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.