تعداد ۵ شرکت کارگزاری ۲۰.۲ درصد کل ارزش معاملات را در ۵ ماهه اول سالجاری به خود اختصاص دادند.

 ۲۰ درصد کل معاملات ۵ماهه بورس در اختیار ۵ کارگزاری

ببه گزارش قدس آنلاين به نقل از تسنیم، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار و اطلاعات بازار شرکت بورس در 5 ماهه اول امسال از 109 کارگزار فعال در بورس، 103 کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.

همچنین در این مدت بیش از 34 درصد از کل معاملات الکترونیکی در 5 کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با 21.41 درصد، فارابی با 3.72 درصد، آگاه با 3.43 درصد، مبین سرمایه با 3.22 درصد و بانک کشاورزی با 2.77درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.

افزون بر این؛ از کل معاملات این مدت بیش از 148 هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که 26درصد کل خرید و فروش را شامل می شود و ارزش کل خرید و فروش 110 کارگزار فعال بورس تهران نیز در این 5 ماه، بیش از 560 هزار میلیارد ریال بوده است.

همچنین ارزش خرید و فروش خرد و بلوک در این مدت معادل 83 درصد کل معاملات بوده و ارزش خرید و فروش عمده و سایر نیز 25 درصد از معاملات را به خود اختصاص داده است.

این گزارش می افزاید: تعداد 5 شرکت کارگزاری 20.2 درصد کل ارزش معاملات را در 5 ماهه اول سالجاری به خود اختصاص دادند که بر این اساس شرکت های کارگزاری مفید با 6.8 درصد، کارگزاری بانک پارسیان با 4.3 درصد، بانک توسعه صادرات ایران با 3.3 درصد، کارگزاری بانک پاسارگاد با 3.1 درصد و کارگزاری شاخص سهام با  2.7 درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.