قدس آنلاین-شهرکرد- هومن نجاتی: مشکلات اصلی ساختاری اقتصاد ایران در دو مفهوم نفتی بودن و دولتی بودن خلاصه می‌شود و این دو عامل دلیل اصلی پایین‌بودن نرخ بهره‌وری است.

مردم باید حس کنند که مالیات بر اساس درآمد واقعی آنها وصول می شود

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، وزیر اقتصاد و دارایی گفت: هفته دولت به دلیل بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و همچنین ارزیابی اقدامات دولت و گزارش خدمات به مردم، برای اعضا دولت از اهمیت بالایی برخوردار است.

علی طیب نیا عنوان کرد: خروج کشور از بحران و بازگشت ثبات، آرامش و رونق به اقتصاد کشور مهم‌ترین دستاورد دولت در سه سال گذشته در زمینه اقتصادی است.

طیب‌نیا افزود: سهم نفت در تامین درآمدهای دولت و وابستگی اقتصاد به نفت به 30 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: بازار سرمایه در سال 93، 30 هزار میلیارد تومان از منابع ملی را فراهم کرد و در سال گذشته این رقم به 100 هزار میلیارد تومان رسید.

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: متاسفانه ایران در زمینه کسب و کار رتبه 152 را دارا بود که با تلاش های صورت گرفته در 2 سال گذشته به رتبه 118 رسید و هدف دولت رساندن این رتبه به 70 در دنیا می باشد.

طیب‌نیا با بیان اینکه اگر محیط کسب و کار اصلاح شود می‌توان به رشد بهره‌وری رسید، افزود: امروزه تاثیر بهره‌وری در رشد اقتصادی جهان بیش از 50 درصد است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: مشکلات اصلی ساختاری اقتصاد ایران در دو مفهوم نفتی بودن و دولتی بودن خلاصه می‌شود و این دو عامل دلیل اصلی پایین‌بودن نرخ بهره‌وری است.

وی گفت: پول نفت باید در بخش خصوصی و مولد سرمایه‌گذاری شود تا موجب رونق آن‌ها گردد.

طیب‌نیا اظهار داشت: قانون مالیات باید عادلانه باشد و بر اساس درآمد واقعی مردم وصول شود و طرح جامع آن در حال اصلاح است.

 در ادامه این نشست استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید در مواردی نظیر استفاده از قانون تهاتر که می‌تواند مشکل مطالبات بسیاری از کارگاه‌های تولیدی را رفع کند، وارد شوند و بر اجرایی شدن آن نظارت کنند.

قاسم سلیمانی افزود: اگر ملی شدن صنعت نفت، نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی ایران باشد، برجام نیز دست کمی از آن ندارد.

سلیمانی  با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های نظارتی موانعی بر سر اجرای پروژه‌ها ایجاد می‌کنند، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید در مواردی نظیر استفاده از قانون تهاتر که می‌تواند مشکل مطالبات بسیاری از کارگاه‌های تولیدی را رفع کند، وارد شوند و بر اجرایی شدن آن نظارت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تیم رسانه‌ای دولت باید قوی‌تر شود و همه وزرا وارد عمل شوند تا عملکرد دولت بهتر اطلاع‌رسانی شود.

سلیمانی تصریح کرد: برخی‌ها از تریبون‌ها سعی دارند نگرش مردم را نسبت به دولت منفی کنند که این نگرش در سرمایه‌گذاری و امنیت آن تاثیر منفی دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بهداشت، درمان و ارتقاء سلامت، آزادی کشتیرانی، رفع بلوکه شدن اموال، دریافت مستقیم پول نفت و ورود به تکنولوژی‌ از جمله دستاوردهای دولت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده از مرحله تولید تا مصرف چند بار اخذ می‌شود و باید اصلاح شود.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.