شورای مسلمانان فرانسه (سی اف سی ام) روز چهارشنبه در واکنش به اوج گیری فشار بر مسلمانان مقیم این کشور، خواستار دیدار فوری با برنارد کازنوو وزیر کشور فرانسه شد.

واکنش شورای مسلمانان فرانسه به افزایش فشار بر مسلمانان این کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، انور کبیبچ رئیس این شورا در بیانیه ای با اشاره به نگرانی فزاینده از بدنام سازی مسلمانان در فرانسه گفت که این نهاد نگران مسیر بحث و جدال های همگانی در این کشور است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های اروپایی، یک زن مسلمان فرانسوی به علت پوشش شنای اسلامی در سواحل کن توسط پلیس جریمه شد و همچنین به علت نژاد، مذهب و قومیتش هدف بدرفتاری قرار گرفت.
ماموران پلیس به این زن متولد شهر تولوز فرانسه که تنها با نام 'سیام' معرفی شده و با دو فرزندش در ساحل قدم می زده ، گفته اندکه پوشش او 'صحیح' نیست.
سیام افزود: در هنگام گفت و گو با ماموران پلیس، مردمی که در ساحل حضور داشتند اطراف آنها جمع شده اند و برخی به او گفته اند که به کشورخودت بازگرد.
شهردار کن هفته گذشته پوشیدن لباس شنای اسلامی (بورکینی) را در سواحل این شهر ممنوع کرد.
'داوید لیسنار' شهردار کن، درباره علت این ممنوعیت گفته بود این لباس نمادی از اسلام گرایی افراطی است و پوشیدن آن می تواند در این روزها که فرانسه هدف حملات تروریستی است، دردسرساز شود.
با وجود این، سیام، 34 ساله، گفته او لباس شنای اسلامی نپوشیده بوده، بلکه تنها به همراه شلوار و پیراهن، روسری بر سر داشته است.
آن طور که این زن مسلمان فرانسوی به رسانه ها گفته بعد از نزدیک شدن او به دریا، یک مامور پلیس به او سوی او آمده و از او پرسیده آیا از قوانین جدیدی که در مورد سواحل کن وضع شده باخبر است؟...
سپس یک مامور پلیس به او گفته اجازه دارد در ساحل بماند اگر روسری اش را طوری ببندد که شبیه 'هِدبَند' (سربند) جلوه کند و وقتی سیام از این کار سرباز زده، پلیس برگه جریمه ای به مبلغ 12 دلار و 45 سنت برای او نوشته است.
به گفته سیام، در این دقایق کم کم حاضران در ساحل به دور او و ماموران پلیس جمع شده اند و در حالی که بعضی به 'جانبداری' از سیام پرداخته اند، بعضی از حاضران هم پلیس را تشویق کرده اند.
جریان اسلام هراسی در اروپا به ویژه در فرانسه پس از حملات تروریستی داعش در این کشور قوت گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.