۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 416461

رژیم صهیونیستی با درخواست سازمان ملل متحد برای آزادی «وحید البرش» یکی از کارکنان این سازمان در نوار غزه مخالفت کرد.

مخالفت اسرائیل با درخواست سازمان ملل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سازمان ملل متحد روز گذشته از رژیم صهیونیستی خواست تا در اسرع وقت وحید البرش را آزاد نماید زیرا وی در حین اجرای ماموریت خود از مصونیت بازداشت و اقدامات قضائی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، سازمان ملل در بیانیه ای شدید اللحن بر ضرورت آزادی البرش و توقف اقدامات قضائی علیه وی تاکید کرد.

در همین رابطه رادیو رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه گزارش داد که این رژیم با درخواست سازمان ملل برای آزادی البرش مخالفت کرده است.

مسئولان رژیم صهیونیستی مهندس «وحید البرش» یکی از کارکنان برنامه توسعه سازمان ملل در نوار غزه را ماه گذشته بازداشت کردند.

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شین بت) در بیانیه ای اعلام کرد که البرش 38 ساله که ساکن شهرک جبالیا در نوار غزه است، به اتهام سوء استفاده از منصب خود برای اجرای ماموریت های امنیتی به نفع حماس بازداشت شده است.

دادگاه رژیم صهیونیستی نیز اتهام انتقال حدود 300 تُن نخاله ساختمانی از محل پروژه های عمرانی برنامه توسعه سازمان ملل به جنبش حماس برای احداث اسکله را به البرش وارد کرده است.

در همین رابطه برنامه توسعه سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که نخاله ساختمانی انتقال داده شده بر اساس دستورات مکتوب وزارت اشتغال و مسکن تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است که برنامه توسعه سازمان ملل تمامی اسناد ویژه روند اجرای این عملیات، دستورات و انتقال نخاله را در اختیار دارد.

این سازمان همچنین نسبت به بازداشت البرش و اتهامات وارده وی به شدت ابراز نگرانی و اعلام کرد که تحقیقات داخلی دقیق درباره این عملیات و شرایط مربوط به آن انجام خواهد شد.

«وحید البرش» مهندس و نماینده سازمان ملل از سال 2003 تحت برنامه توسعه این سازمان (UNDP) در نوار غزه فعالیت می کرده و اکنون به اتهام رساندن کمک های سازمان ملل به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» دستگیر شده است.

در همین راستا جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر تحت تعقیب قرار دادن موسسات بین المللی امدادرسانی در نوار غزه و بازداشت کارکنان این موسسات نتایج فاجعه باری به دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.