قدس آنلاین/ پروین محمدی: در صورت تخصیص اعتبار از محل ۸ هزار میلیارد تصویب لایحه پیشنهادی دولت امیدواریم کل بدهی به بیمارستان‌ها، پزشکان، داروخانه‌ها و غیره تا پایان امسال تسویه شود.

اعتبار برسد طلب بیمارستان‌ها، پزشکان و داروخانه‌ها تا پایان امسال تصویه می‌شود

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی درحاشیه نشست خبری به مناسبت هفته دولت در  گفت وگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت: با پرداخت 75 درصد بدهی‌های بیمه به دانشگاه‌ها و مؤسسات تحت پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی میزان بدهکاری به همه مؤسسات و دانشگاه‌ها در سال 94 تا شهریور 95 به 700 میلیارد تومان رسیده است.

 دکتر رمزی افزود: از آغاز اجرای طرح تحول سلامت گام‌های مؤثری در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات به بیماران ودر ارتباط با پزشک خانواده و نظام ارجاع برداشته شده که با افزایش چهار برابری در تفاهمنامه بیمه روستاییان موجب جذب پزشکان زیادی به این طرح در سراسر استان گردیده و نتایج مثبتی برای بیمه شدگان در حوزه معاونت بهداشتی‌های استان بهمراه داشته است.

افزون بر آن از سال 93 تا کنون با اجرای بیمه سلامت همگانی و رایگان تعداد یک میلیون و 140 هزار نفر در خراسان رضوی بیمه شدند که بیش از 760 هزار نفر آن‌ها در مشهد و حاشیه مشهد ساکن هستند و از مزایای دفترچه‌ها در سال‌های 93 و 94 بهره مند شده اند.

از طرفی دستاورد بسیار مهم اجرای طرح تحول سلامت کاهش پرداخت از جیب مردم در بیمارستان‌های دولتی است که 3 درصد برای صندوق بیمه روستایی و 6در صد سایر صندوق‌ها کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه مجموع بیمه شدگان این اداره کل قبل از اجرای طرح تحول سلامت 2 میلیون و 975 هزار نفر بوده وبا اجرای طرح تحول به 3 میلیون و 739 و484 نفر رسیده خاطر نشان کرد : در حال حاضر بیش از 60 در صد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت می‌باشند.

دکتر رمزی از تفاهم نامه برای اتباع خارجی افغانی وعراقی یاد کرد و یاد آور شد: جمعیتی به میزان 9 هزار و 800 نفر بیمه نامه دریافت کردند که در مجموع سرانه دریافتی از این تعداد 380 میلیون تومان بوده ولی هزینه‌های پرداخت شده نزدیک به 3 میلیارد تومان می‌باشد.

افزون بر آن با افزایش دفاتر پیشخوان و رشد 60 در صدی که در سطح استان داشته علاوه بر اشتغال 245 نفر، ماهانه با میانگین 186 هزار عملیات و با رشد 18درصدی در سال 94 بار مراجعه از 15 میلیون قبل از اجرای طرح تحول به 20 میلیون نفر در سال 94 رسیده است که نشان دهنده ارایه خدمت به مردم می‌باشد.

وی در خصوص هزینه‌های درمانی بیمه سلامت تصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های درمانی این اداره کل از 422 میلیارد تومان در سال 92 به هزار و148 میلیارد تومان در سال 94 افزایش پبدا کرده که رشد 170 در صدی را  نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت نشان می‌دهد .

مدیر کل بیمه سلامت علل افزایش رشد هزینه‌های بیمه را برشمرده اظهار داشت: اجرای طرح پوشش همگانی بیمه رایگان، رشد 44 درصدی تعرفه‌ها از سال 93، اجرای کتاب ارزش نسبی، افزایش تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی،رشد بار مراجعه، رشد تعرفه‌ها در هر خدمت، پرداخت 2k به اعضای تمام وقت درمانی برای افزایش ماندگاری پزشکان، افزایش 13 درصدی تعهدات دارویی، کاهش و حذف فرانشیز پرداختی از سوی بیماران خاص و پوشش داروهای خاص و کاهش هزینه‌های بستری از 10 در صد به 6 و 3 درصد از جمله عوامل مؤثر در افزایش هزینه‌های بیمه سلامت است. دکتر رمزی با اظهار امیدواری از اینکه در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و خدمت به بیماران بیمه سلامت بتواند کارنامه موفقی ارایه دهد، تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبار از محل اصلاحیه لایحه بودجه 95 در ارتباط با سازمان بیمه سلامت، مشکلات مرتبط با هزینه‌ها و بدهی‌های این اداره کل به دانشگاه‌ها و مؤسسات تحت پوشش برطرف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.