معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری صرفا به معنای سفر نیست بلکه باید سبب ایجاد تاسیسات مانند هتل، کمپ و اشتغال شود اما در ایران صنعت گردشگری به معنای واقعی تعریف نشده است.

 معاون سازمان میراث فرهنگی: صنعت گردشگری در ایران به معنای واقعی تعریف نشده است

به گزارش قدس آنلاين به نقل از ایرنا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عصر چهارشنبه به نقل از سعید شیرکوند در سومین نشست هم اندیشی معاونان برنامه ریزی و سرمایه گذاری این سازمان در استانهای کشور، در مشهد گزارش داد: سهم گردشگری در اقتصاد ایران باید افزایش یابد زیرا اقتصاد گردشگری می تواند یاریگر و کمک حال دولت در عرصه اقتصاد باشد.
وی تبدیل گردشگری به صنعت و رشد و توسعه اقتصاد گردشگری را رسالت امروز سازمان میراث فرهنگی اعلام و بیان کرد: سال 1392 زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 120 هتل چهار و پنج ستاره در سطح کشور فعال بود و ظرف سه سال اخیر این تعداد به 300 هتل افزایش یافته است.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: اگر مبنا را میزان استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی قرار دهیم سال 1394 نسبت به سال ماقبل آن استفاده از این صندوق بیش از چهار برابر رشد داشته است.
وی گفت: در گذشته در اقتصاد ایران به مسائل گردشگری و پیرامون آن توجه جدی نشده بود و با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' معتقدیم اقتصاد گردشگری می تواند مددرسان خوبی برای دولت باشد.
شیرکوند افزود: البته در اقتصاد جهانی نیز گردشگری خیز بلندی برداشته و از صنعتهای مهم امروز تلقی می شود.
وی ادامه داد: باید هوشمندانه به سمت گردشگری و تبدیل آن به صنعت برویم زیرا گردشگری حاصل رونق صنایع دستی و صیانت از میراث فرهنگی است.
معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری یکی از نیازهای جدی هر کشور است و بسیاری از کشورهای دنیا به این موضوع توجه ویژه دارند اما از این موضوع در ایران غفلت شده است.
وی افزود: امروزه گردشگری به دلایل مختلف درکانون توجه قرار دارد و وحدت ملی، بین المللی و بشری را نیز تحت تاثیر قرار می دهد، باید دانست که روحیه همبستگی در بسیاری از ملتها از گردشگری شروع می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست گردشگری داخلی و خارجی را بسیار قابل اهمیت توصیف و بیان کرد: البته گردشگری حلال ارجحیت بر سایر انواع گردشگری دارد و این نوع گردشگری یکی از ظرفیتهای مهم گردشگری مذهبی است.
حسین زارع صفت افزود: افزون بر 50 درصد تاسیسات گردشگری ایران در مشهد و خراسان رضوی و 98 درصد زیرساختهای گردشگری این استان نیز در مشهد مستقر است.
وی ادامه داد: 198 هتل هم اینک در مشهد فعالیت دارند که روز به روز در حال توسعه است. در سطح استان خراسان رضوی نیز 240هتل، مرکز اقامتی و تاسیسات گردشگری در حال ساخت می باشد.
سومین نشست هم اندیشی معاونان برنامه ریزی و سرمایه گذاری ادارات کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیرامون مباحث مربوط به دفتر تسهیلات و تامین منابع، اجرای مباحث مربوط به دفتر امور مجامع و تشکلهای مردم نهاد، مناطق نمونه گردشگری و زیرساختهای گردشگری به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.